Wederom nieuwe browser (Computertechniek)

door lee, 09-01-2010, 05:24 (5224 dagen geleden)

Ik wil jullie toch even deelgenoot van mijn bevindingen maken.
Nadat ik IE voor Firefox had verwisseld en deze een poosje gebruikt had was ik toch niet echt tevreden en ben weer terug gegaan naar IE.
Gisteren heb ik Google Chrome geinstalleerd en ben hem nu aan het gebruiken.
Ik moet zeggen dat de snelheid t.o. van IE verbluffend snel is.
Ook de eenvoud van Chrome spreekt mij wel aan.
Ik weet niet hoe anderen Chrome ervaren maar voorlopig heeft hij mijn voorkeur.
Ben benieuwd welke nadelen hij heeft

Wederom nieuwe browser

door RR1957, 09-01-2010, 19:06 (5223 dagen geleden) @ lee
Gewijzigd door RR1957, 09-01-2010, 19:20

Hoi

Ik werk al jaren met Firefox, razendsnel bij mij, goede indeling, regelmatige updates en veilig. Ook volgens consumenten-organisaties.
Zoeken kan ook via Ilse en lxquick. Safari is ook prima en nog mooi ook.
Ik vertrouw Google gewoon niet met hun afspraakjes met de FBI, CIA enz.
Daar wordt ook geregeld voor gewaarschuwd.
Foto is Safari.

Groetjes
RR

[image]

Wederom nieuwe browser

door RR1957, 10-01-2010, 11:00 (5223 dagen geleden) @ RR1957
Gewijzigd door RR1957, 10-01-2010, 11:03

De VPRO heeft eens twee interessante programma's (eentje van hunzelf)
gewijd aan het monopolie van Google en hun samenwerking met de geheime diensten en de (verplicht) US regering. Daar werd je niet vrolijk van.
Als je op reis gaat naar de US dan is het mogelijk dat je gescreend wordt op je internet gedrag. Om een voorbeeld te noemen: tot maandag was het bezoeken van de US verboden voor mensen met een aids infectie. Voorheen als je naar de US wilde en je had geregeld gegoogeld naar dit soort onderwerpen, kon je de toegang geweigerd worden omdat ze dan je zoekgedrag nagekeken hadden. Google heeft afspraken daarover gemaakt.
Google wordt door de US regering beloond voor hun samenwerking.
Je kan best googelen, maar houdt er rekening mee dat bovenstaand gewoon gebeurd.