Philips Laservision beeldplaat (Gezocht)

door Matthias Meijer ⌂ @, Dordrecht, 22-04-2010, 00:00 (5122 dagen geleden)

Hallo,

Om mijn VLP-720 te kunnen testen ben ik nog op zoek naar een echte Philips LaserVision beeldplaat. Met analoog beeld én geluid. Naar het schijnt zijn deze schijven altijd zilverkleurig.

Genre/film is niet echt belangrijk. Als de schijf maar goed is en aan bovengenoemde voorwaarden voldoet.

Als het nog mee naar Driebergen kan zou dat mooi zijn.

Groeten,

Matthias

Philips Laservision beeldplaat

door ruud, 22-04-2010, 15:39 (5121 dagen geleden) @ Matthias Meijer

Volgens mij is Laservision digitaal, met putjes in de plaat, aluminium refelctielaag. Net een CD maar dan groter en met beeldsignaal
(Sterker, er waren ook CD's dacht ik die beeld hadden, meestal goudkleurig, die zouden wel eens op een Laservision afspeelbaar kunnen zijn.)

Philips Laservision beeldplaat

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 22-04-2010, 18:22 (5121 dagen geleden) @ ruud

Laservision is volledig analoog, hoewel je ze later met CD-geluid had.

Wat jij in gedachten hebt is CD-Video. Dit waren kleine digitale beeldplaten die je onder andere op een CDI-speler met MPEG-cartridge kon afspelen.

Philips Laservision beeldplaat

door ruud, 23-04-2010, 17:52 (5120 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Laservision was analoog, maar het videosignaal werd FM gemoduleerd op de plaat gezet in putjes, waarvan de afstand = frequentie varieerde. Dat is inderdaad niet digitaal, maar het had al iets weg van nulletjes en 1 tjes.

Ben ik toch benieuwd waarmee ik de Cd.tjes met beeld (het clipje) op af moet spelen. Ik heb er nog een paar liggen.

Philips Laservision beeldplaat

door Matthias Meijer ⌂ @, Dordrecht, 23-04-2010, 18:38 (5120 dagen geleden) @ ruud

CD video is dacht ik af te spelen in CD-i spelers met zo'n videocartridge er in, en ik denk ook in diverse laserdisc spelers (de moderne met zo'n lade).

Groeten,

Matthias

Philips Laservision beeldplaat

door Laurens @, Zaandam, 22-04-2010, 17:00 (5121 dagen geleden) @ Matthias Meijer

Johan van http://www.dehaanav.nl/ heeft heel veel op dat gebied. Er staat een lijstje bij media.

Philips Laservision beeldplaat

door Matthias Meijer ⌂ @, Dordrecht, 23-04-2010, 18:38 (5120 dagen geleden) @ Laurens

Dank voor de verwijzing, daar ga ik eens kijken.

Groeten,

Matthias

Philips Laservision beeldplaat

door Doeve @, Borgercompagnie, 23-04-2010, 21:54 (5120 dagen geleden) @ Matthias Meijer

Hoi Matthias
Als het niet lukt heb ik ook nog wel wat.
Henk

powered by my little forum