advies t.a.v. reparatie Philips Fanette L1X75T/01 (Gezocht)

door van heiningen, 19-05-2010, 09:34 (5094 dagen geleden)

Allereerst, ik ben een volkomen leek o.h.g.v. transistorradio's en ben ook van plan dit te blijven. Maarrr... door het overlijden van mijn vader ben ik twee jaar geleden in het bezit gekomen van zijn oude transistorradio, een Philips L1X75T/01, die als ik het goed heb in de wandelgangen modelnaam 'Fanette' meekreeg en geproduceerd werd van 1957-1959. Hij was er zeer aan gehecht en ik wil de radio dan ook graag (werkend!) op m'n bureau hebben. Maar een van de batterijen heeft gelekt en een AV-reparateur hier in Den Haag zei dat het board (heet dat zo?) daardoor beschadigd is. Hij wilde/kon er niets aan doen. Nu ben ik op zoek naar een 'second opinion'. Wie (in de buurt van Den Haag) is bereid een deskundig oog te werpen op de Fanette en te adviseren over de mogelijkheden? Bij voorbaat heel veel dank!

advies t.a.v. reparatie Philips Fanette L1X75T/01

door Willem.H.N. @, Enschede, 19-05-2010, 15:26 (5094 dagen geleden) @ van heiningen

Voor een beter overzicht van de schade zou een foto
van de binnen zijde meer duidelijkheid geven.
Ik ben wel bereid je te helpen maar dan moet het vanwege afstand
met de post (briefpost?)kan waarschijnlijk door de brievenbus.
m.v.g. willem.

advies t.a.v. reparatie Philips Fanette L1X75T/01

door kris ⌂ @, Gent, België, 19-05-2010, 23:26 (5093 dagen geleden) @ van heiningen

Beste Mr van heiningen;

Aangezien U de vraag richt aan een interactief internet forum lijkt het me logisch dat U een foto van het desbetreffende toestel ( en de beschadigde print) doorstuurd met een volgende berichtgeving. Zo kunnen we met zijn allen meekijken, ook ver buiten den Haag en tevens advies geven, wat de bedoeling is.
Uw huidig geplaatst bericht heeft de efficiëntie van een "krantenzoeketje" voor een lokale omwoner, de bedoeling van een internetforum is dat het verder reikt, of ik moet me vergissen.