Philips Monochrome Monitor 12" (Toestel of techniek)

door Jan Dirk @, Stadskanaal, 06-11-2010, 22:28 (4927 dagen geleden)

Beste forumleden,

Wie kan mij vertellen wat het typenummer van deze 12 inch monitor is? ik kan nergens een type plaatje ontdekken namelijk :-|

[image]

[image]

groet Dirk

Philips Monochrome Monitor 12"

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 07-11-2010, 05:22 (4927 dagen geleden) @ Jan Dirk

Beste Dirk,

Helaas kan ik je niet direct helpen, maar ik zie wel een mogelijke aanwijzing voor de hoek waarin je het zou kunnen zoeken. Op de beeldbuisprint en de hoofdprint staan de bekende 12-cijferige codes, helaas kan ik die op de beeldbuisprint net niet lezen. Met welke cijfers begint deze?

Overigens iets anders aparts, zie ik nou dat de beeldbuis van Tesla is?

Philips Monochrome Monitor 12"

door Jan Dirk @, Stadskanaal, 07-11-2010, 11:04 (4927 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Hoi Maarten,

Bedankt voor je reactie, de twaalfcijferige code op de beeldbuisprint
is 8219 273 3500.2 en de code welke op de hoofdprint staat
is 8219 273 3482.6
En de beeldbuis is van het merk Fivre (Italiaans) type V31-1110T-W

groet Dirk.

Philips Monochrome Monitor 12"

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 07-11-2010, 18:06 (4927 dagen geleden) @ Jan Dirk
Gewijzigd door Maarten Bakker, 07-11-2010, 18:08

Hoi Dirk,

Het getal 19 als 3e en 4e cijfer, en de buis van Fivre, wijzen in elk geval duidelijk op een Italiaanse herkomst. Mogelijk de FIMI-fabriek (Phonola) in Saronno.

Helaas zegt dat nog niets over een mogelijk typenummer of andere informatie, want vele afdelingen van Philips lieten daar monitoren maken (monitorontwerp en productie was min of meer geconcentreerd in Italie en Taiwan).

Philips Monochrome Monitor 12"

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 08-11-2010, 16:35 (4926 dagen geleden) @ Jan Dirk

Dirk,

lijkt me een scherm t.b.v. de een of andere apparaat/systeem waar het scherm is bij geleverd.

Philips Monochrome type zijn o,a als een BM7502 uit 1985.

Dus ga eens zoeken in die richting BM7xxx serie of zo, ieder geval beginnen ze alle mono's met BMxxxx
Ten minste de manuals die ik hier heb.


Vond dus ook die op net
http://files.ddrservice.info/Monitors/Philips/philips-bm7502.pdf

Betreft opbouw kan het niet heel veel anders zijn.

Philips Monochrome Monitor 12"

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 08-11-2010, 16:52 (4926 dagen geleden) @ Maurice

Hoi Maurice,

Dat zou je verwachten, maar hou er wel rekening mee dat die BM.... (computer)types allemaal Taiwannese ontwerpen zijn voor zover mij bekend. Er kunnen dus flinke verschillen in het ontwerp aanwezig zijn, maar wie weet.

Ik zoek het voorzichtig meer in de richting van bewakingsmonitoren of monitoren die bij andere (professionele) apparatuur hoorden.

Philips Monochrome Monitor 12"

door Jan Dirk @, Stadskanaal, 08-11-2010, 21:58 (4925 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Hoi Maurice,

Dat zou je verwachten, maar hou er wel rekening mee dat die BM.... (computer)types allemaal Taiwannese ontwerpen zijn voor zover mij bekend. Er kunnen dus flinke verschillen in het ontwerp aanwezig zijn, maar wie weet.

Ik zoek het voorzichtig meer in de richting van bewakingsmonitoren of monitoren die bij andere (professionele) apparatuur hoorden.

Hallo Maurice, Maarten,

Het klopt wat Maarten zegt het is een oude bewakingsmonitor uit de portiersloge van de plaatselijke PH fabriek, welke ik jaren geleden via onze hobbyclub heb gekocht.

groet Dirk.

Philips Monochrome Monitor 12"

door soundman2 @, Wouw, 09-11-2010, 11:13 (4925 dagen geleden) @ Jan Dirk
Gewijzigd door soundman2, 09-11-2010, 11:15

Het is een universele zwart/wit monitor van Philips. Gebruikt voor bewakingsdoeleinden, maar ook als display voor machine besturingen etc. Er zij diverse series van. Security camera's etc zijn lang in Portugal gemaakt, maar deze kan net zo goed uit Nederland komen. De meeste monitoren hadden een typenummer dat met de letters LDH... begint, Soms waren ze afgeleid van een commercieel tvtoestel.
De contactdoos, die in de monitor ligt, hoort er in elk geval origineel niet in en moet je dus verwijderen, inclusief de bruin/blauw/geel-groene bedrading.

Henk Roovers

Philips Monochrome Monitor 12"

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 09-11-2010, 11:52 (4925 dagen geleden) @ soundman2

Nu je het zegt, Portugal maakte inderdaad ook (het goedkopere?) beveiligingsspul, de VSS serie meen ik me te herinneren? Maargoed, dat zal hier wel niet aan de orde zijn. Tenzij er een strijdig stickertje op de print zit met een indicatie van de productiestand (Axx voor Nederland, ANxx voor FIMI, OPxx voor portugal) hou ik het hier op een Italiaans exemplaar.

Philips Monochrome Monitor 12"

door Harm Klaassens, 13-11-2010, 17:02 (4921 dagen geleden) @ Jan Dirk

Dit is een LDH2122 monitor
De typenummer stickers vielen er in de fabriek al af.
Deze monitor heeft waarschijnlijk al twee beeldbuizen versleten
en daar Philips op een gegeven moment geen zwart/wit beelbuizen meer maakte
moesten we terugvallen op beelbuizen uit Italie of nog erger uit het oostblok.
Problemen van dit type monitor is dat de connector van de verticale versterker
wel eens slecht contact maakt.
Bij het vervangen van de beelbuis werden ook de elco's van het horizontale en verticale circuit vervangen.
Zo te zien op de foto is er een HF demodulator ingebasteld waarschijnlijk voor de VHF kanalen 3 en 4.

groeten Harm

Philips Monochrome Monitor 12"

door Jan Dirk @, Stadskanaal, 14-11-2010, 11:26 (4920 dagen geleden) @ Harm Klaassens

Dit is een LDH2122 monitor
De typenummer stickers vielen er in de fabriek al af.
Deze monitor heeft waarschijnlijk al twee beeldbuizen versleten
en daar Philips op een gegeven moment geen zwart/wit beelbuizen meer maakte
moesten we terugvallen op beelbuizen uit Italie of nog erger uit het oostblok.
Problemen van dit type monitor is dat de connector van de verticale versterker
wel eens slecht contact maakt.
Bij het vervangen van de beelbuis werden ook de elco's van het horizontale en verticale circuit vervangen.
Zo te zien op de foto is er een HF demodulator ingebasteld waarschijnlijk voor de VHF kanalen 3 en 4.

groeten Harm

Hallo Harm,

Dat is hem inderdaad :-) bedankt voor de uitgebreide info,:) :) hij is inderdaad wat instabiel horizontaal en zo te zien is het manual te bestellen via de schematheek Wageningen.
Het ingebouwde printje bevat een audio-versterker en de luidspreker zit op de bodemplaat vastgeschroefd onder een stoffen doekje met de volumeregelaar aan de voorkant.

iedereen bedankt voor de moeite hier kan ik mee verder groet Dirk

powered by my little forum