opvragen philips servicedoc 26cp2601 (Toestel of techniek)

door Bjorn Kusters @, 09-11-2010, 09:47 (4925 dagen geleden)
Gewijzigd door Bjorn Kusters, 09-11-2010, 09:48

Hallo

Het schijnt mogelijk te zijn documentatie op te vragen rechtstreeks bij philips.
Ik heb echter gebeld en kwam via-via terecht bij een service-centrum.
Deze zei dat de documentatie wellicht nog aanwezig zou zijn , maar het te veel werk was om het archief door te spitten.
Tevens werd gezegd dat deze documentatie niet vrijgegeven werd , alleen voor intern gebruik.

Ik vermelde toen dat het ging om een toestel van 30 jaar , maar dan nog wilden ze het niet vrijgeven.

Het leek me eerder dat het grootste probleem was dat ze er geen tijd in wilde steken om te kijken of ze de doc nog hebben.

Maar er zijn mensen die dat wel gelukt is.

Wie weet een effectievere manier om dit voor elkaar te krijgen bij philips?

Ook bestaat de mogelijkheid om die te downloaden bij www.manuals-in-pdf.com
Maar hier kan je alleen betalen als je een visa card o.i.d hebt.
Met een gewone bankpas lukte het niet.
Vandaar dat ik het bij philips nagevraagd heb of het daar mogelijk is , zonder resultaat.

Gr Bjorn

opvragen philips servicedoc 26cp2601

door maarten van dijk @, 09-11-2010, 11:11 (4925 dagen geleden) @ Bjorn Kusters

Schaltungsdienst Lange in Berlijn, maar daar moet je ook de portemonnee voor trekken; wat was het ook al weer? K12 chassis? Ik kan wel kijken of ik nog wat heb liggen.

mvg, Maarten van Dijk.

opvragen philips servicedoc 26cp2601

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 09-11-2010, 11:47 (4925 dagen geleden) @ Bjorn Kusters

Dan heb je niet met het Philips concernarchief gesproken, want die maken graag kopietjes, prijs vergelijkbaar met Schaltungsdienst Lange.

opvragen philips servicedoc 26cp2601

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 09-11-2010, 14:47 (4925 dagen geleden) @ Maarten Bakker

En vraag dan enkel op het type specifieke deel op.
De standaard K12 chassis service manuals zijn er in overhand.


Je had de standaard service manuals K12 K12Z K12I en de type specifieke manuals.
Die laatste moet je aanvragen.

opvragen philips servicedoc 26cp2601

door Bjorn Kusters @, 09-11-2010, 16:03 (4925 dagen geleden) @ Maurice

Ja en de gewone K12 en K12I manuals zijn anders.
Ik heb ook extra info nodig m.b.t. de aansturing van de kleine tv.
En ik verwacht ook dat bij mijn toestel het e.e.a. anders geschakeld is.

Ik heb specifiek de manual voor de 26CP2601/01 nodig.

Dan is het nog maar de vraag of het chassis orgineel is want nog steeds twijfel ik daar aan i.v.m. de RF plug die bij mijn toestel aanwezig is.
Hier zit ook geen uitsparing voor in de achterwand , en de coax kabel vanaf de videorecorder hangt los in de kast.
Deze zou normaal op de plaats van de RF plug gesoldeerd zitten.
In de kast zelf zitten alle printen die er in horen , maar op het chassis is maar de vraag omdat er een paar kabels niet aangesloten kunnen worden.

Of ergens zitten de verkeerde printen of het chassis is ooit omgewisseld


Het volgende geeft me ook het sterke vermoeden dat het chassis verwisseld is:

ook was de onderste bevestigingsbeugel aan de rechterzijde verwijderd , zodat het chassis een beetje kon torderen bij het monteren van de achterwant.
Want met de onderste beugel gemonteerd past de achterwand niet meer i.v.m. de aanwezige RF plug.

De connector die in M6 zit is ook iets mis mee , deze heeft 3 gaatjes.
Terwijl de connector M6 op het chassis er 4 heeft en dus breder is.
Dit is duidelijk niet zoals het hoort.

.
Dat het typenummer wel overeen komt met het orgineel gebruikte chassis zou best kunnen , deze zit op een kunstof kapje gelijmt , dat is binnen een handomdraai verwisseld


Ik ben een brief aan het maken om naar Dhr Swinkels te sturen.
Iemand een idee hoe dat verder gaat met betalen enz.

Gr Bjorn

opvragen philips servicedoc 26cp2601

door Wil ⌂ @, 09-11-2010, 20:36 (4925 dagen geleden) @ Bjorn Kusters

Vandaag heb ik de manual opgezocht.
Maar helaas zitten de losse schema`s er niet meer bij.
Wat ik wel heb kun je hier downloaden.
Zoek even naar 26cp2601
www.freeservicemanuals.info

Groeten, Wil.

opvragen philips servicedoc 26cp2601

door Bjorn Kusters @, 09-11-2010, 20:55 (4925 dagen geleden) @ Wil

Wil

Hardstikke badankt.
Je maakt me hier hardstikke blij mee.
Ik zie tot nu toe al een plaats waar een connector hoort tr zitten die bij mij los zit.
Op mijn chassis word deze L3 genoemd.
In de doc. heet deze E3......nu weet ik waarom ik die niet kon vinden.
Ik ben eens benieuwd wat ik verder nog aan zal treffen.

Een ding is zeker , het chassis wat er nu in zit , zat er af fabriek niet in.
Hopelijk is het allemaal nog aan te passen.

Gr Bjorn

opvragen philips servicedoc 26cp2601

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 10-11-2010, 00:46 (4925 dagen geleden) @ Bjorn Kusters

Bjorn,

Dit is wat ik bedoelde.

Je hebt 2 boeken
1 boek standaard K12 chassis
1 boek type specifiek en dat heeft Wil aangereikt.

Dat het chassis misschien niet origineel in het toestel hoort te zitten enfin,
Je past het eenvoudig aan zoals Pilips dat ook deed.
Zoals je opgevallen is is er veel op chassis ongebruikt of net even anders aangesloten.


Wel even opletten met linkjes en hier en daar een weerstand wellicht.
Let ook op pagina 9 de modules U540-U585-U535 Daar zitten je aanpassingen op de print!

Pagina 9 is wat je nodig hebt om jouw chassis goed aan te sluiten.
U655 monitor panel aansluitingen staan daar ook keurig in.
Ook de print zelf met componenten, dan wel mis je het eigenlijke schema daarvan maar goed.

MONOCARRIER-PANEL en de PICTURE TUBE PANEL dat zijn de standaard printen.
Vandaar uit moet je de rest aansluiten, dus alle losse printen als ook die extra printen gemonteerd naast chassis.

En zie je nu ook dat er toch aan de beeldbuis een RC netwerkje hoort te zitten (U097) met de draad naar de beeldbuisprint "spark gaps"of wel die vonkbruggen.
Ook zie je die losse gloeidraadjes nu goed, B093 - 1 op de beeldbuis gaat naar 2 van Plug M3
6 gaat naar 3 van plug M3 waarbij -> M3-1 en M3-4 gaan naar dat RC netwerkje U097.


U654 dat is die print midden onder welke aangesloten wordt op de videorecorder.
Verder is het draden volgen.

Door goed te kijken en draden te volgen kun je nu ook die bruine draden aansluiten en overige stekkers daar.

Moet nu goed komen:-P

opvragen philips servicedoc 26cp2601

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 10-11-2010, 10:48 (4924 dagen geleden) @ Maurice

Lijkt me inderdaad dat het met deze informatie moet lukken!

Alleen jammer dat Wil de 4 bijbehorende schemabladen niet heeft. Eentje is het chassis zelf, dus dat is geen probleem. De 3 andere zullen onder andere het schema van de monochrome monitor hebben. Nu niet nodig, maar in de toekomst wellicht?

Ik hou zelf in elk geval mijn schemacollectie in de gaten, zodra ik wat binnenkrijg laat ik het hier ook weten.

opvragen philips servicedoc 26cp2601

door Rontronix @, Nuenen, 10-11-2010, 11:55 (4924 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Op de vellen staan respectievelijk het chassis (schema A), U661, U662 en U660 (schema B), U657, U650, U654, U652, U651 en U663 (schema C) en de monitor (schema D). Ik zal het bij gelegenheid scannen.

Groeten, Ron.

powered by my little forum