Feroceptor 22RH720 (Gezocht)

door pe1dpf ⌂ @, Oosterhout NB, 12-11-2010, 22:19 (4921 dagen geleden)

Om mijn prachtige en perfect spelende Philips 22RH720 helemaal af te maken ben ik nog op zoek naar de feroceptor (feriet antenne) welke in twee DIN pluggen achter op het toestel aangesloten kan worden.

[image]
-------------------------------------------------------------------------------^^ Deze dus ^^
Foto geleend van internet.

Alvast bedankt voor de reactie.

Groeten,
René

Feroceptor 22RH720

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 13-11-2010, 00:28 (4921 dagen geleden) @ pe1dpf

Hallo Rene,

Helaas kan ik je daar niet aan helpen, maar voor het geval je meerdere aanbiedingen krijgt:

Ik zoek zelf voor exact dit type toestel (erfstuk) ook nog een ferroceptor en een intacte bovenplaat (tip: goed mee uitkijken en vooral nooit iets met poten bovenop zetten; het is behoorlijk slap spaanplaat).

Feroceptor 22RH720

door pe1dpf ⌂ @, Oosterhout NB, 13-11-2010, 09:29 (4920 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Hallo Maarten,

Daar ben ik ook al achter gekomen.
Die van mij was de bovenplaat ook kapot, er zat een heel gat in bij de ribbels.
Maar gelukkig nog ergens een sloop apparaat gevonden met goede bovenplaat en dat kwam goed van pas want in mijn toestel zat de afstemcondensator zo vast dat ik deze niet meer gangbaar heb gekregen.
Komt zo'n sloper toch goed van pas.
Als ik meerdere aanbiedingen krijg dan laat ik het wel weten.

Groeten,
René

Afstem-C gangbaar maken

door verbeek @, Zutphen, 17-11-2010, 06:57 (4917 dagen geleden) @ pe1dpf
Gewijzigd door verbeek, 17-11-2010, 06:58

Rene,


'' in mijn toestel zat de afstemcondensator zo vast dat ik deze niet meer gangbaar heb gekregen.''

In een 22RH652, de tuner uit deze serie, had ik ook dit probleem. In deze tuner zit dezelfde drievoudige afstemcondensator. Door de afstemcondensator langzaam te verwarmen met een ouderwetse Infraphil warmtelamp is deze gangbaar geworden. Het verharde vet in de kogellager is daarna verwijderd door goed te spoelen met een vuiloplossingsmiddeltje. Het lagertje is opnieuw voorzien van naaimachine-olie en draait nu soepel rond.
De afstemcondensator moet je wel voor deze actie uitbouwen, gezien het hoge plastic-gehalte in deze tuner.
Met een fohn zal het waarschijnlijk ook wel gaan, maar die had ik destijds
even niet bij de hand.

Gr. Paul

Feroceptor 22RH720

door Jan Dirk @, Stadskanaal, 14-11-2010, 11:35 (4919 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Hallo Rene,

Helaas kan ik je daar niet aan helpen, maar voor het geval je meerdere aanbiedingen krijgt:

Ik zoek zelf voor exact dit type toestel (erfstuk) ook nog een ferroceptor en een intacte bovenplaat (tip: goed mee uitkijken en vooral nooit iets met poten bovenop zetten; het is behoorlijk slap spaanplaat).

Hoi Maarten,

Ergens in mijn familie bevind zich nog een 22RH720 ik zal eens zien of de ferriet antenne hierbij nog aanwezig is en of deze eventueel nog wordt gebruikt, want er wordt daar zeker niet naar de MG frequentie geluisterd.

groet Dirk

Feroceptor 22RH720

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 14-11-2010, 12:22 (4919 dagen geleden) @ Jan Dirk

Hoi Jan Dirk,

Voor mij heeft het geen haast (ik heb het toestel 6,5 jaar geleden geeerfd van een goede bekende en het loopt niet weg), dus ik hoor het nog wel een keer als het je zo uitkomt.

Feroceptor 22RH720

door hamers, 13-11-2010, 18:49 (4920 dagen geleden) @ pe1dpf

heb ik voor je groetjes jan

Feroceptor 22RH720

door pe1dpf ⌂ @, Oosterhout NB, 13-11-2010, 21:54 (4920 dagen geleden) @ hamers

Hallo Jan,

Heel hartelijk bedankt!
Zie verder je mail.

Groeten,
René

powered by my little forum