import uit amerika (Algemeen)

door Wim Vos, 25-12-2010, 09:39 (4873 dagen geleden)

Even een algemene vraag... wat zijn de ervaringen met het bestellen van electronica via Amazon?
Ik denk erover in Amerika een ontvanger te bestellen, hoe gaat het dan met invoerrechten?
vriendelijke groet,
Wim Vos

import uit amerika

door Ben Koehorst @, Maartensdijk, 25-12-2010, 10:12 (4873 dagen geleden) @ Wim Vos

Wim,

Kijk eens hier: http://douane.startkabel.nl/forum/?id=212
Misschien heb je iets aan de doorverwijzingen die daar genoemd worden.

--
M.v.g
Ben

import uit amerika

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 25-12-2010, 11:25 (4873 dagen geleden) @ Wim Vos

Wim,

een eerste keer wat besteld uit de VS - oude rommel - en verstuurd naar het zakelijk adres, handiger ivm aannemen pakket.

Moest helemaal worden ingeklaard, BTW betaald etc etc -Duur 2 MAANDEN.
Daarbij mijn stress dat TNT misschien het pakket hadden kwijt gemaakt daar het ging om zeer zeldzaam spul.

Dus 2e keer "slimmer" aangepakt, verzocht om melding OP het pakket dat het ging om oude rommel en service parts. Verstuurd naar huisadres.
Ging inderdaad sneller maar weer BTW betaald over een ding van 70 jaar oud.
Heb ik het niet over een paar euro maar gewoon over 40,-.

2 andere keren ging het weer wel goed maar dan was beide keren van huis adres naar huis adres.

Dus indien je iets koopt van iemand die op de een of andere manier staat ingeschreven als zakelijk, bv antiek winkeltje of zo dan gaat het mis.

import uit amerika

door HM @, Hilversum, 25-12-2010, 12:48 (4873 dagen geleden) @ Maurice

Die ervaring heb ik ook.

TNT rekend +- 20,- euro inklaringskosten en daar komt dan de BTW berekend over het factuur bedrag overheen.
Let er goed op dat verzendkosten voor TNT ook in het factuurbedrag vallen en je daar dus ook leuk 19% over betaald.
Of het nu oude meuk is niet, betekend gewoon dat een item van +- 125 dollar op Ebay opeens toch bijna 200 euro kost !

Houd ook rekening met zomaar 3 weken verzendtijd..... ze laten het gewoon ergens liggen....

import uit amerika

door Wim Vos, 25-12-2010, 14:02 (4873 dagen geleden) @ Wim Vos

Bedankt voor de reacties tot dusver.
Het is dus niet zo simpel. Ik dacht er over om een Grundig Satellit 750
te kopen bij Amazon, maar dat wordt al met al veel te duur.

import uit amerika

door Antoine, 25-12-2010, 16:20 (4873 dagen geleden) @ Wim Vos

kan het niet via amazon.fr of .de of .en, dan spaar je die 19% toch uit + de dedouaneringstijd (de transporteur vraagt onterecht een vast bedrag om aan te bieden aan douane, hetgeen volgens EU richtlijnen onwettig is)

import uit amerika

door Wim Vos, 25-12-2010, 19:05 (4873 dagen geleden) @ Antoine

**.fr heeft de Grundig 800 niet te koop; **.de ook niet; **.en heeft geen 800, wel een 750, maar die verzendt niet naar nederland...

Maar even afwachten.

Iedereen dankt voor het meedenken en de waardevolle tips!

import uit amerika

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 26-12-2010, 00:39 (4872 dagen geleden) @ Wim Vos

Hmm... Dit ziet eruit als een merk (Eton) dat nog vaag gerelateerd is aan wat ooit Grundig was. De vraag is of ze het spul ook echt maken, of dat het toch weer goedkope importrommel is, zoals alle andere Grundig consumentenelectronica in de winkel sinds 2003. Weet iemand daar het fijne van?

import uit amerika

door Harry B, 26-12-2010, 06:18 (4872 dagen geleden) @ Wim Vos

Even wat anders. Laat je niet verrassen met het Amerikaanse videogebeuren dat gebaseerd is op NTSC i.p.v. het bij ons gebruikte PAL-systeem.

Harry

import uit amerika

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 26-12-2010, 12:10 (4872 dagen geleden) @ Harry B

En het radiogebeuren met een andere grootte van de afstemstappen, maar Eton lijkt me een vrij internationaal georienteerd merk dus dat zal nog wel goed gaan. De netspanning is in dit geval een kwestie van een andere adapter gebruiken.

import uit amerika

door Wim Vos, 26-12-2010, 12:18 (4872 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Het is inderdaad feitelijk een Eton radio. De afstemstappen kunnen ongetwijfeld op z'n europees worden ingesteld.

powered by my little forum