Pioneer PD-X930M adapter PRW-172 (Toestel of techniek)

door hdegreeuw @, Andijk, 02-01-2011, 20:23 (4865 dagen geleden)
Gewijzigd door hdegreeuw, 02-01-2011, 20:29

Zit hier met een klein probleempje in een Pioneer cd speler
Er zitten twee adapters bij één voor 6 en één voor 1 cd.
Nu heb ik een mechanisch probleem met de singel adapter.

[image]

Zoals op de bovenste foto zou hij de cd er uit moeten laten komen.

[image]

Maar hij zit aldoor net ietsje naar buiten zodat de cd lade er niet uit komt.
Niet zo erg als op de foto hoor, maar een heel klein stukje.
Als ik de cd speler links op zijn kant zet, werkt het als de beste, maar dat is niet de bedoeling.

Volgens mij hoort er ergens nokje of een veertje oid te zitten wat er voor zorgt dat hij links blijft zitten bij het uitwerpen.

[image]

Nu zit er wel een dun nokje de bovenste van de drie, maar weet niet waar die voor is.

Heb al tijden op internet gezocht of ik bv een explosie tekening van de adapter kon vinden, maar dat is niet het geval.

Wie kan mij uitsluitsel geven.

Pioneer PD-X930M adapter PRW-172

door Willem Roseboom @, Amersfoort, 02-01-2011, 22:39 (4865 dagen geleden) @ hdegreeuw

Ik heb een Philips speler met dezelfde soort laden, een voor 6 CD's en een voor een CD waarvan de lade, dus niet de hele cassette naar buiten komt als je op open drukt. Zou dat dezelfde kunnen zijn? Zo ja dan moet ik hem opzoeken om te kijken. Mij is overigens niets bekend over een samenwerking tussen Pioneer en Philips maar dit lijkt toch verdacht veel opelkaar.

Groeten,

Willem

Pioneer PD-X930M adapter PRW-172

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 02-01-2011, 22:59 (4865 dagen geleden) @ Willem Roseboom

Philips kocht wel mechanismes van Pioneer in denk ik, maar er was geen samenwerking voor zover ik heb kunnen concluderen.

Pioneer PD-X930M adapter PRW-172

door hdegreeuw @, Andijk, 03-01-2011, 09:19 (4864 dagen geleden) @ Willem Roseboom

Het zou best eens het zelfde kunnen zijn.
Die van 6 cd komt alleen de cassette een stukje naar buiten en dat hoort zo.
En de 1 cd hoort alleen de cd naar buiten te komen zoals op de foto.

[image]

Maar hij komt niet verder dan de volgende foto

[image]

En als ik de adapter er uit haal valt de cd houder er zo uit en weer in.
Die zit dus helemaal los in de adapter.
Hij draait alleen om een koperen asje links boven onder de deksel wat net is te zien op de foto in de eerste posting.

[image]

Pioneer PD-X930M adapter PRW-172

door Willem.H.N. @, Enschede, 03-01-2011, 09:46 (4864 dagen geleden) @ hdegreeuw

Is er nergens een breuk te zien waar een stukje heeft gezeten die het moet blokkeren zodat het rechtstandig naar buiten gaat?
grt. willem.

Pioneer PD-X930M adapter PRW-172

door Willem Roseboom @, Amersfoort, 03-01-2011, 13:38 (4864 dagen geleden) @ Willem.H.N.

Ik heb hem gevonden maar ik moet zo weg dus even geen foto's. Dat de CD aan de zijkant eruit komt klopt op zich wel want zo wordt de CD geladen en gelezen maar als je hem in het laadje terug klapt dan moet hij op het laatst iets weerstand ondervinden zodat hij op zijn plek blijft zitten. Het laadje wat naar buiten moet komen is een ander machanisme, kijk eens aan de zijkant daar kun je het wel een beetje zien. Door aan de onderkant een vierkant nokje in te drukken komt hij naar volledig naar buiten door een veer in de cassette aangedreven (niet te zien). Probeer bij jou eens hoe dit gaat?

Groeten,

Willem

--
Groeten,

Willem

Pioneer PD-X930M adapter PRW-172

door hdegreeuw @, Andijk, 03-01-2011, 22:43 (4864 dagen geleden) @ Willem Roseboom

Als je hem in het laadje terug klapt dan moet hij op het laatst iets weerstand ondervinden zodat hij op zijn plek blijft zitten.

En dat doet hij niet, hij gaat er net zo gemakkelijk er in als er uit.
Ik voel dus geen moment als ik hem terug duw
Dat is precies wat ik bedoel, er mist bij mij iets in de adapter maar wat?

Het laadje wat naar buiten moet komen is een ander machanisme, kijk eens aan de zijkant daar kun je het wel een beetje zien. Door aan de onderkant een vierkant nokje in te drukken komt hij naar volledig naar buiten door een veer in de cassette aangedreven (niet te zien). Probeer bij jou eens hoe dit gaat?

Dat werkt wel goed als hij maar niet net aan dat nokje blijft hangen.

Pioneer PD-X930M adapter PRW-172

door Willem Roseboom @, Amersfoort, 04-01-2011, 13:43 (4863 dagen geleden) @ hdegreeuw
Gewijzigd door Willem Roseboom, 04-01-2011, 14:29

Als je hem in het laadje terug klapt dan moet hij op het laatst iets weerstand ondervinden zodat hij op zijn plek blijft zitten.

En dat doet hij niet, hij gaat er net zo gemakkelijk er in als er uit.
Ik voel dus geen moment als ik hem terug duw
Dat is precies wat ik bedoel, er mist bij mij iets in de adapter maar wat?

Het laadje wat naar buiten moet komen is een ander machanisme, kijk eens aan de zijkant daar kun je het wel een beetje zien. Door aan de onderkant een vierkant nokje in te drukken komt hij naar volledig naar buiten door een veer in de cassette aangedreven (niet te zien). Probeer bij jou eens hoe dit gaat?

Dat werkt wel goed als hij maar niet net aan dat nokje blijft hangen.

Hier een foto van het verend nokje wat het houdertje (laadje) van de CD op zijn plek moet houden. Ik hoop dat het duidelijk is, mocht je nog vragen hebben dan lees ik het wel.

[image]

[image]

Succes,

Willem

Pioneer PD-X930M adapter PRW-172

door hdegreeuw @, Andijk, 04-01-2011, 19:22 (4863 dagen geleden) @ Willem Roseboom

Hallo Willem,


Nu zie ik wat er bij mij mist een veertje en dat verende nokje. :-)

[image]

Zal moeilijk worden om dat speciaal te vinden. :-(
Zal ze vertellen dat ze alleen de 6 cd box maar moet gebruiken en de cd in 1 stoppen
Het iriteerde me mateloos dat ik niet kon vinden waar de cd door vast gehouden moest worden.
Mag ik je hartelijk bedanken voor je hulp

Vriendelijke groeten uit Andijk van

Hessel

Pioneer PD-X930M adapter PRW-172

door Willem Roseboom @, Amersfoort, 04-01-2011, 20:06 (4863 dagen geleden) @ hdegreeuw

Hallo Hessel,

Als de onderdelen nergens meer te vinden zijn dan lijkt het mij ook moeilijk worden. Als ik de speler gebruik dan gebruik ik alleen de 6CD lade. Op Mp stonden er laatst nog wat Philips 6CD laden aangeboden. Misschien is dat een alternatief. Weet niet meer waar dat precies stond maar bij interesse wil ik wel een zoek poging wagen.

Groeten,

Willem

Pioneer PD-X930M adapter PRW-172

door hdegreeuw @, Andijk, 04-01-2011, 21:41 (4863 dagen geleden) @ Willem Roseboom

Nee hoor dat is niet nodig omdat de adapter voor 6 cd er nog bij zit.

Hessel

Pioneer PD-X930M adapter PRW-172

door Willem Roseboom @, Amersfoort, 03-01-2011, 11:07 (4864 dagen geleden) @ hdegreeuw

Volgens mij is de speler en het mechanisme hetzelfde als die van Philips. Ik zal vanavond gaan graven in de verzameling en kijken of ik hem kan vinden.

Groeten,

Willem

Pioneer PD-X930M adapter PRW-172

door Tjow @, 30-03-2019, 16:00 (1856 dagen geleden) @ hdegreeuw

Ik heb nog wel een Philips single disc adapter liggen met handleiding en hoes.
Deze werkt wel goed.[image]

Pioneer PD-X930M adapter PRW-172

door hdegreeuw @, Andijk, 30-03-2019, 20:30 (1856 dagen geleden) @ Tjow

Hallo Tjow

Sorry maar het apparaat is al weg en heb al iets anders.

Sorry maar alsnog bedankt

Hessel

powered by my little forum