portable kleuren tv ? (Toestel of techniek)

door johan van wijngaarden @, omgeving Raamsdonk, 03-01-2011, 14:19 (4864 dagen geleden)

hoi

ik heb hier een philips portable kleuren tv,tje
het is een klein formaat, ik denk 37cm beeldbuis
die van een overleden kennis is geweest, en naar de milieustraat moest
omdat hij er nog goed uitzag vond ik het zonde om weg te laten gooien

nu was ik op zoek naar info over de tv
maar kan er niks van vinden op internet

er zit een papieren sticker achter op met nummer sv00 116
ik heb het idee dat er een stukje van de sticker af is
het is een 12 kanalen tv met een spriet antenne erbij
de tv is zilver/zwart van kleur
en heeft nog geen scart aansluiting

komt dit bij iemand bekent voor

mvg johan van wijngaarden

portable kleuren tv ?

door Paul Brouwer @, Haarlem, 03-01-2011, 15:42 (4864 dagen geleden) @ johan van wijngaarden

Ik denk dat in dit geval een fotootje van het toestel veel verduidelijkt.

Groet,
Paul

--
[image]

portable kleuren tv ?

door johan van wijngaarden @, omgeving Raamsdonk, 03-01-2011, 16:10 (4864 dagen geleden) @ Paul Brouwer

Ik denk dat in dit geval een fotootje van het toestel veel verduidelijkt.

Groet,
Paul


hoi paul

dat ben ik helemaal met je eens

foto volgt nog, zal vandaag niet meer lukken
morgen komt beter uit

mvg johan vann wijngaarden

portable kleuren tv ?

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 03-01-2011, 17:54 (4864 dagen geleden) @ johan van wijngaarden
Gewijzigd door Maarten Bakker, 03-01-2011, 17:56

SV00 116 betekent dat het toestel in week 16 van 1981 in Singapore is gefabriceerd. De typestickers vielen er vaak af, maar aan de binnenkant op de rand van het chassis of op de buis zal het correcte typenummer staan. Ik denk 14C... of 14CT.... en ik gok op een KT3 chassis.

Ook een foto zou al meer zeggen dan 1000 woorden, maar ik zie dat Paul Brouwer dat al heeft gevraagd :-)

portable kleuren tv ?

door johan van wijngaarden @, omgeving Raamsdonk, 03-01-2011, 18:26 (4863 dagen geleden) @ Maarten Bakker

SV00 116 betekent dat het toestel in week 16 van 1981 in Singapore is gefabriceerd. De typestickers vielen er vaak af, maar aan de binnenkant op de rand van het chassis of op de buis zal het correcte typenummer staan. Ik denk 14C... of 14CT.... en ik gok op een KT3 chassis.

Ook een foto zou al meer zeggen dan 1000 woorden, maar ik zie dat Paul Brouwer dat al heeft gevraagd :-)

hoi maarten

bedankt voor de tip

het is een 14-CT-3005/00S

is verder weinig over te vinden op het net

mvg johan van wijngaarden

portable kleuren tv ?

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 04-01-2011, 00:48 (4863 dagen geleden) @ johan van wijngaarden
Gewijzigd door Maarten Bakker, 04-01-2011, 00:51

Hoi Johan,

Het gaat inderdaad om een KT3 chassis, de 90 graden kleinbeeld-variant van de K30/K35 reeks (was iets eerder op de markt dan de K30). Het was de opvolger van het KT2 chassis en werd opgevolgd door de KT4 (high end) en de CTX (low end). Het laatste model van Philips met een losse kaskade (de BG200 ging altijd stuk maar de BG1895, zoals waarschijnlijk in jouw toestel zit, had, net als de rest van het toestel, ongeveer het eeuwige leven). Een van de degelijkste chassis, standaard alleen wat losse solderingen.

Als eserviceinfo of elektrotanya geen schema hebben, dan kan je misschien bij Wil Manshande terecht.

Zijn er nog bepaalde dingen die je over het toestel wilt weten?

portable kleuren tv ?

door johan van wijngaarden @, omgeving Raamsdonk, 04-01-2011, 10:54 (4863 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Gewijzigd door johan van wijngaarden, 04-01-2011, 10:56

hoi maarten

bedankt voor de info
het meeste is me nu wel duidelijk
een degelijk toestel dus uit ongeveer 1981
ik verzamel eigenlijk radio,s, en heb verder niks met de tv
maar vond het zonde om hem weg te laten gooien
en wilde er toch wat meer over weten

met het afstoffen lette ik niet goed op
en brak aan de zijkant de sluiting van het klepje af :-(
waar de kanalen in gesteld kunnen worden
maar dat heb ik gisteren gelijmd , hoop dat het blijft zitten

mvg johan van wijngaarden

portable kleuren tv ? heeft een foto nog nut ?

door johan van wijngaarden @, omgeving Raamsdonk, 04-01-2011, 15:57 (4863 dagen geleden) @ johan van wijngaarden

[ Geen tekst ]

portable kleuren tv ? heeft een foto nog nut ?

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 05-01-2011, 21:04 (4861 dagen geleden) @ johan van wijngaarden

Hoi Johan,

Ik ken het model wel, dus wat mij betreft is die foto niet zo nodig. Ik zou zeggen, veel plezier met het toestel :)

portable kleuren tv ?

door HM @, Hilversum, 04-01-2011, 19:43 (4862 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Voor de KT1, KT2 en KT3 en verder vele chassis heb je de servicemanual en technische manual nodig voor het betreffende chassis en daarnaast een specifieke manual voor het bewuste toestel, veelal slechts 1 of 2 A4'tjes waar niet eens veel op staat.
Zo ook voor de 14CT3005....
Ik denk dat ik wel aan vrijwel al de manuals vanaf de KT1 kan komen of al heb liggen/staan. De specifieke bladen voor een toestel zullen er wel niet allemaal zijn.
Ik krijg binnenkort de complete serie manuals van een winkel met eigen reparatiedienst. Mijn schoonvader ( de winkeleigenaar ) heeft als "goede voornemen" gekozen voor het leegruimen van de kelder en daar staat nog een meter of 15 documentatie van diverse merken.
Heb dus nog wel wat te doen komende tijd.....

portable kleuren tv ?

door johan @, Waalwijk, 04-05-2011, 11:28 (4743 dagen geleden) @ HM

Hallo met johan,
Ik las dat u veel gegevens had van schemas mijn vraag is kunt u mij aan een voledige schema helpen voor Philips 14CT3005
Het is misschien stom van mij maar het gaat over ik heb al die plugen uit getrokken uit het schassis nu weet ik niet meer waar ze tuis horen.
Kunt U mij daar mee helpen..:-(

GR-Johan..

powered by my little forum