Philetta Special 192 22RB192 radio (Toestel of techniek)

door Joost Schotte, 03-02-2011, 18:13 (4843 dagen geleden)

Dit radiootje heeft een plastic venstertje voor de afstemschaal. Dit venstertje van mijn toestel is beschadigd door lichte krassen en er is ook een matte plaats die waarschijnlijk ontstaan is door poetsmiddelen of zo.
Kent iemand een oplossing om deze krassen en de matte plek weg te polijsten ?

Alvast dank,

Philetta Special 192 22RB192 radio

door soundman2 @, Wouw, 03-02-2011, 19:48 (4843 dagen geleden) @ Joost Schotte

Dit radiootje heeft een plastic venstertje voor de afstemschaal. Dit venstertje van mijn toestel is beschadigd door lichte krassen en er is ook een matte plaats die waarschijnlijk ontstaan is door poetsmiddelen of zo.
Kent iemand een oplossing om deze krassen en de matte plek weg te polijsten ?

Alvast dank,


Vroeger gebruikte ik daar BRASSO voor, eigenlijk zilverpoets. Een hele fijne commandant poets werkt ook. Schuurmiddelen als JIF zijn waarschijnlijk te grof, maar dat kun je op een stukje plastic natuurlijk wel proberen.

Soundman2

Philetta Special 192 22RB192 radio

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 03-02-2011, 23:46 (4843 dagen geleden) @ Joost Schotte

Polijstmiddel voor glaasjes van mobiele telefoons werkt misschien ook wel, maar wel eerst in een hoekje proberen natuurlijk.

Philetta Special 192 22RB192 radio

door Joost Schotte, 04-02-2011, 19:36 (4842 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Maarten,

Welk poetsmiddel gebruiken ze daarvoor ?

Tx,

Joost

Philetta Special 192 22RB192 radio

door Armand @, België, 04-02-2011, 23:27 (4842 dagen geleden) @ Joost Schotte

Hallo,

Ik gebruik wel eens Xerapol om krassen van acryl of plexiglas te verwijderen maar is niet geschikt voor polycarbonaat.
Had daarmee een goed resultaat bij een Philips Philetta buizenradio.Zal wat afhangen van de plastieksoort.Dus best proberen op een "onzichtbaar" plekje.
Brasso of Sidol koperpoets werken echter ook heel goed.

[image]

Ik ken de radio niet en weet niet of het mogelijk is maar ik heb ook wel eens het beschadigde plastic venstertje van een radio vervangen door een stukje kaderglas van 2 mm dik.

Vriendelijke groeten,:-) Armand

Philetta Special 192 22RB192 radio

door Joost Schotte, 06-02-2011, 20:13 (4840 dagen geleden) @ Armand

Armand,

Je tip en de andere tips deden me ook denken aan car polish, wat ik nog staan heb. En hiermee lukte het vrij goed om de matte vlekken en lichte krassen weg te krijgen. Enkele wat diepere krassen zijn minder zichtbaar geworden en laat ik maar zo.

Allen dank voor de tips,

Joost

powered by my little forum