Walkie-Talkie RT-80 - Wie kent deze portofoon? (Toestel of techniek)

door Jan 1 @, Tilburg, 06-02-2011, 18:21 (4841 dagen geleden)

Wie weet er meer over deze RT-80 40 kanalen 27 MC portofoon van mij?
Ik kocht hem 10 jaar geleden tijdens een vacantie op de Canarische eilanden.
Op de foto zie je de voorkant van de Owners Manual.Nergens op zowel de doos,
alsmede in de manual kan ik de fabrikant vinden,de stad en de fabriek waar hij
vandaan komt,alsmede het land.Wel een vermelding in het Engels (vertaald);
Als de walkie Talkie stukgegaan is,niet zelf gaan prutsen,maar hem naar een
service werkplaats brengen.Waarom niet naar de (Onbekende) fabrikant? Garantie papieren ontbraken.De portofoon heeft zowel Am (1 Watt) alsmede smalle FM (4 Watt) PEP uitgangsvermogen [image]:-) volgens de manual,een Led display,schuifregelaars voor volume en squelch,tiptoetsen voor de 40 kanalen,een schakelaar voor AM-FM,alsmede een aantal rode en groene Ledjes voor de indicatie.Verder nog een oortelefoon aansluiting,aansluiting voor buiten antenne,en een Power & Charge uitgang voor voeding uit de sigaretten aanstekerplug in de auto.Een fijne goedwerkende portofoon,met als enige nadeel dat hij wat aan de grote en zware kant is.O ja,en er zit in de bodem nog een extra laadcontact
voor de eventuele in gebruik zijnde niccel cadmium accu's,ook volgens de manual.
Moderne NimH. accu's genieten natuurlijk eerder de voorkeur,maar die waren er toen nog niet.

Walkie-Talkie RT-80 - Wie kent deze portofoon?

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 08-02-2011, 00:03 (4839 dagen geleden) @ Jan 1

Of ze nu nog door iedereen modern genoemd zouden worden, weet ik niet. Echter waren er 10 jaar geleden natuurlijk al lang en breed NiMH-accu's op de markt.

Wat betreft de fabrikant van de portofoon: geheid Aziatisch, en bedoeld om onder vele namen en als OEM-product op de markt te brengen. Vandaar geen fabrieksvertegenwoordiging.

Walkie-Talkie RT-80 - Wie kent deze portofoon?

door Jan 1 @, Tilburg, 08-02-2011, 16:57 (4839 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Dag Maarten;

Bedankt voor je reactie.Dit zou de verklaring kunnen zijn voor deze totaal onbekende portofoon.Hij zou zomaar eens uit Taiwan of Japan kunnen komen.
Gelukkig is hij nog nooit kapot geweest en werkt zeer bevredigend.Ik zocht al
jaren op het Internet,maar natuurlijk,als je de echte bron niet kent kom je er nooit achter.

Groetjes; Jan 1.

powered by my little forum