Bekijken site in 'compatibility view' (IE8) (Computertechniek)

door Paul Brouwer @, Haarlem, 24-04-2011, 00:15 (4754 dagen geleden)

Het is mij opgevallen dat websites, al dan niet in compatibility view, bij refreshen van de pagina niet juist worden weergegeven.
Indien er frames zijn gedefinieerd, worden enkele frames bij refreshen van de pagina in meerdere frames weergegeven.

Dit gebeurt hoofdzakelijk in Windows explorer IE8. Wie heeft hetzelfde probleem en belangrijker wat heeft hij er aan gedaan?

Groeten,
Paul

--
[image]

Bekijken site in 'compatibility view' (IE8)

door robin, 24-04-2011, 14:54 (4753 dagen geleden) @ Paul Brouwer

Beste,

heb dit nog niet voorgehad , op welke resolutie werkt u ?

De beste oplossing is een andere browser( de keus laat ik aan u ) omdat ie nogal veel andere technieken gebruikt .

robin

Bekijken site in 'compatibility view' (IE8)

door Paul Brouwer @, Haarlem, 24-04-2011, 21:15 (4753 dagen geleden) @ robin

Hallo Robin,

Ik werk met een resolutie van 1280x1024. Ik vraag mij overigens af of die resolutie hier wel invloed op heeft.

Bij toeval viel het mij op mijn eigen site op en heb het op andere sites ook eens uitgeprobeerd wat tot hetzelfde resultaat leidde.
In Firefox en oudere Microsoft browsers doet dit probleem zich niet voor.

Groeten,
Paul

--
[image]

Bekijken site in 'compatibility view' (IE8)

door robin, 24-04-2011, 21:22 (4753 dagen geleden) @ Paul Brouwer
Gewijzigd door robin, 24-04-2011, 21:27

Is uw website volgens xhtml 1.0 geschreven?
Resolutie heeft heel soms invloed als deze nogal klein is ;)

edit: nog vergeten te zeggen : het is af te raden om gebruik te maken van frames , een betere techniek is de div tag gebruiken met een class en deze via css opmaken ( bv : float:left; en float:right; voor 2 kolommen )
Indien u wenst kan ik enkele simpele voorbeelden doorsturen ;)

robin

Bekijken site in 'compatibility view' (IE8)

door Paul Brouwer @, Haarlem, 24-04-2011, 22:18 (4753 dagen geleden) @ robin

Hallo Robin,

Ik heb geen idee wat xhtml 1 is. De site is in Frontpage 4 gebouwd.

Groeten,
Paul

--
[image]

Bekijken site in 'compatibility view' (IE8)

door Verdicom ⌂ @, Maarssen, 25-04-2011, 07:22 (4753 dagen geleden) @ Paul Brouwer
Gewijzigd door Verdicom, 25-04-2011, 07:44

Hallo Paul,

Het is al jaren geleden dat ik m'n website bouwde met Frontpage.
Daarom kan alleen nog putten uit mijn herinneringen.

Het was toen nodig dat de provider de Frontpage Extensies ondersteunde.
Een aantal providers deden dat uit zich zelf. Bij anderen, zoals Planet Internet, moest je dat voor je site apart aanvragen.
Of dat nu nog zo is weet ik niet zo.

Ik kan er in dit geval compleet naast zitten, en is het helemaal niet relevant. Voor de zekerheid noem ik het toch maar.

Groet,
Han

Edit: Of moet je zoeken in de invoegtoepassingen van IE8?

Bekijken site in 'compatibility view' (IE8)

door robin, 25-04-2011, 10:58 (4753 dagen geleden) @ Paul Brouwer

beste,

Frontpage 4 is licht verouderd ( in computer termen natuurlijk) , deze zal xhtml 1.0 zelf ook niet kennen omdat dit vrij nieuw is, xhtml is de nieuwe universelere manier van websites opbouwen , er zijn stricte regels vastgelegd en als u deze volgt dan zal uw website in alle modernere browsers en meestal ook oude als cross browsers ondersteuning wordt voorzien en ook op mobiele apparaten goed getoond worden.

Hiervoor verwijs ik u graag naar :
http://www.w3schools.com/xhtml/default.asp

Dit is een website die altijd de laatste info over de regels heeft en hier kan je ook je webstie " valideren" en dus testen of deze de regels volgt , ook geven ze dan aan wat er eventueel fout is , als je website met frontpage is opgebouwd zou je wel eens een hoop fouten kunnen krijgen ...

veel succes alvast ;)

robin

Bekijken site in 'compatibility view' (IE8)

door Paul Brouwer @, Haarlem, 25-04-2011, 12:04 (4752 dagen geleden) @ robin

Hallo Robin,

Ik ga hier eens rustig rondkijken. Dank voor de link. :)

Groeten,
Paul

--
[image]

Bekijken site in 'compatibility view' (IE8)

door soundman2 @, Wouw, 25-04-2011, 09:15 (4753 dagen geleden) @ Paul Brouwer

Misschien is dit wel mosterd na de maaltijd, maar ik heb even gegoogled op compatibility view en vond toen een workaround op de site van Microsoft.
Heb je daar wat aan?

http://support.microsoft.com/kb/956197


Soundman2

Bekijken site in 'compatibility view' (IE8)

door Paul Brouwer @, Haarlem, 25-04-2011, 12:02 (4752 dagen geleden) @ soundman2

Hallo Henk,

Dit is 'een bekende' en zou naar je aan mag nemen met de laatste updates toch ondervangen moeten zijn.

Ik heb met de compatibiliteitsweergave ( wat een woord :-P ) al eens zitten 'spelen' echter zonder resultaat.
Dat het in de browser zelf zit, is wel duidelijk.

Groeten,
Paul

--
[image]

Bekijken site in 'compatibility view' (IE8)

door soundman2 @, Wouw, 25-04-2011, 13:05 (4752 dagen geleden) @ Paul Brouwer

Hallo Henk,

Dit is 'een bekende' en zou naar je aan mag nemen met de laatste updates toch ondervangen moeten zijn.

Ik heb met de compatibiliteitsweergave ( wat een woord :-P ) al eens zitten 'spelen' echter zonder resultaat.
Dat het in de browser zelf zit, is wel duidelijk.

Groeten,
Paul

Ik gebruik sinds jaar en dag Firefox. Zal ook wel wat mankeren, maar ik heb er maar zelden problemen mee.
Op mijn nieuwe pc zat aanvankelijk ook alleen IE, maar de dwingelanden lieten je niet toe om bijv google te kiezen als zoekmachine en nog steeds wordt je in de hoek van de eigen zoekmachine gedreven.
Dwingelanden zijn bij mij aan het verkeerde adres.
Windows is al erg genoeg

Soundman2

Bekijken site in 'compatibility view' (IE8)

door Paul Brouwer @, Haarlem, 25-04-2011, 21:07 (4752 dagen geleden) @ soundman2

Hallo Henk,

Met IE8 heb ik geen enkel probleem met het instellen van de gewenste zoekmachine. (in dit geval ook Google)
Het zal in mijn beleving eerder iets zijn van hoe je het beleeft. Zo vind ik Firefox weer een crime in het gebruik.

Groeten,
Paul

--
[image]

Bekijken site in 'compatibility view' (IE8)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 25-04-2011, 23:22 (4752 dagen geleden) @ Paul Brouwer

Ik vind Firefox ook onhandig, en daarom doe ik alles (*) in Opera. Dit gebruikte ik al sinds versie 5 toen het nog vrij krakkemikkig werkte, inmiddels is het een van de beste browsers. Het stukgaan van IE5.5 (achteraf bleek door spyware) was ooit de aanleiding om dit alternatief te zoeken. Beviel goed, nooit meer weggegaan. Zal inderdaad ook smaak zijn.

(*) Op een zeldzame site na die beter in IE8 werkt. Binnenkort IE9 maar eens proberen.

Bekijken site in 'compatibility view' (IE8)

door Paul Brouwer @, Haarlem, 25-04-2011, 23:52 (4752 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Hallo Maarten,

Ik weet van de komst van IE9 en wacht dat nog even af. Als dezelfde problemen zich dan nog voordoen, ga ik zeker op zoek naar een nieuwe browser.

Groeten,
Paul

--
[image]

Bekijken site in 'compatibility view' (IE8)

door snameroc @, Etten Leur, 26-04-2011, 16:18 (4751 dagen geleden) @ Paul Brouwer

Ik heb al een paar weken met IE9 zonder echte problemen alleen alles zit weer op een andere plaats.
Ik heb hem overigens automatisch gekregen bij de update's
En wat iedereen ook vind microsoft heeft de computer voor iedereen toegangkelijk gemaakt van mijn neefje va 3 tot mijn moeder van76.
Dus als je microsoft echt zo een dwingeland vind Henk waarom dan niet de gratis ubuntu (linux).
Stiekum vinden veel klagers microsoft toch wel goed.

Bekijken site in 'compatibility view' (IE8)

door Ed van der Weele † @, Zeist, 26-04-2011, 17:17 (4751 dagen geleden) @ snameroc
Gewijzigd door Ed van der Weele †, 26-04-2011, 17:26

Stiekum vinden veel klagers microsoft toch wel goed.

Het ligt, denk ik, iets genuanceerder. De meeste software die beschikbaar is, is geschreven voor Windows. Zelf ben ik vrij regelmatig bezig met videobewerking en dan is het vrijwel onvermijdelijk om onder Windows te draaien. Voor applicaties onder Linux ben je meestal aangewezen op goedwillende hobbyisten, die niet altijd hetgeen leveren dat professionele softwareleveranciers wel kunnen leveren, maar alleen onder Windows. De gedwongen winkelnering van Microsoft strekt heel ver :-(

Bekijken site in 'compatibility view' (IE8)

door snameroc @, Etten Leur, 26-04-2011, 19:48 (4751 dagen geleden) @ Ed van der Weele †

Niemand weerhoud je of andere bedrijven om iets beters als windows te maken.
Begrijp me goed ik heb geen aandelen ofzo van microsoft.
Kretiek leveren is makkelijk maar ik heb toch echt de stelling doe het maar eens beter voor zoveel mensen, bijna alles werkt op alles.

Bekijken site in 'compatibility view' (IE8)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 27-04-2011, 09:21 (4751 dagen geleden) @ snameroc
Gewijzigd door Maarten Bakker, 27-04-2011, 09:24

Soms heb je de mededingingsauthoriteit nodig om ergens verandering in te brengen. Zo ver heeft MS het laten komen, zo ver zullen anderen het soms ook laten komen. Een volledig vrije markt levert soms suboptimale producten op, want de werking van de commercie kan heel krachtig zijn. Kijk maar naar ons verzamelgebied, elk merk brengt wel suboptimale massaproducten op de markt ;)

Qua webbrowsers zitten we nu wel aardig, maar dat heeft echt lang geduurd. De spullen van MS zijn niet zo slecht dat je ze niet zou willen gebruiken, maar ze lopen wél steevast een paar jaar achter in features en kwaliteit (voorheen was het zelfs erger, hoewel er hier en daar echt mooie dingen opduiken zoals het remote desktop protocol). Ik gebruik zelf ook MS-producten, lever ze aan klanten en betaal er zelfs voor. Echter op plekken waar dat passend is draait er steevast linux, en elk bewezen alternatief dat minder TCO (voornamelijk bestaande uit licentiegelden, maar een slimme opzet helpt ook veel) heeft, wordt door onze klanten graag ontvangen.

Bekijken site in 'compatibility view' (IE8)

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 01-05-2011, 07:05 (4747 dagen geleden) @ snameroc

Probleem zit ook niet in het feit dat indien je Windhoop gebruikt voor de standaard dingetjes is er inderdaad geen vuiltje aan de lucht.
Beetje briefje tikken en browsen en chatten, daar wordt een gemiddelde pc niet warm van.

Tot je gebruik gaat maken van de meer bijzondere dingen als waar werkelijk aansturen van machines en draaien van ingewikkeldere zaken.

Dan kom je de vaker ellende tegen.

Denk dan in de trant van een systeem van € 50.000,- met een win 98 besturing waar bepaalde klant ontwikkelde software op draait , na 10 jaar die pc total los, waarna blijkt dat de software op XP of W7 niet draait door een conflict. Nieuwe software kost 7000,- en dan nog de herprogrammeer kosten van €15.000,-

Maakt een win-update van een dergelijk grapje dus wat flink in de papieren kan lopen.

PC wereld is iets groter dan alleen het neefje van 6 en de oma van 78 die zit te chatten en een spelletje speelt.

powered by my little forum