Wat is er toch aan de hand met dit forum? (Computertechniek)

door Ed van der Weele † @, Zeist, 26-04-2011, 17:33 (4751 dagen geleden)

De laatste paar weken is dit forum niet vooruit te branden. De ene time-out na de andere. Of het forum is 'onbereikbaar'. Met veel geluk komt een nieuw forumscherm na een minuut of 2 opdagen, maar als het langer duurt geeft mijn browser het op.
Misschien dat de forumbeheerder hier zijn licht eens over kan laten schijnen?

Bij mij hetzelfde probleem......

door Arjan Havelaar @, 26-04-2011, 17:52 (4751 dagen geleden) @ Ed van der Weele †

.....en regelmatig de medling: 502 Proxy error

Bij mij hetzelfde probleem......

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 26-04-2011, 21:20 (4751 dagen geleden) @ Arjan Havelaar

.....en regelmatig de medling: 502 Proxy error

Een proxy error houdt in dat jij achter een proxyserver zit die deze foutmelding genereerd.
Dit hoeft niets met de bereikbaarheid van het forum te maken te hebben.

Paul
Forumbeheer

Bij mij hetzelfde probleem......

door Arjan Havelaar @, 27-04-2011, 15:53 (4750 dagen geleden) @ Forumbeheer

Hallo Paul,

Het aanpassen van de database-settings om trage respons te voorkomen, heeft zo het nu lijkt zeker geholpen.
De pagina's laden nu binnen enkele seconden. :)

Met vriendelijke groet,

Arjan :-)

Wat is er toch aan de hand met dit forum?

door bruno @, Tienen ( Belgie ), 26-04-2011, 18:27 (4751 dagen geleden) @ Ed van der Weele †

Ed,

Met welke browser heb je dit probleem ie8 ?? welk besturingsysteem ikzelf ondervindt deze probleem eigenlijk niet.Ikzelf gebruik google chrome en op het werk de ie8.( beide is wel op W7 64bit) met verschillende soorten van verbinding .
Neem anders eens een schermafbeelding van je internetinstellingen.Zodat de forumbeheerders je verder kunnen helpen.
Groetjes
Bruno

Wat is er toch aan de hand met dit forum?

door petrus bitbyter @, Rotterdam, 26-04-2011, 19:14 (4751 dagen geleden) @ Ed van der Weele †

Hmm... De laatste weken geen probleem mee gehad.

petrus bitbyter

Wat is er toch aan de hand met dit forum?

door snameroc @, Etten Leur, 26-04-2011, 19:50 (4751 dagen geleden) @ petrus bitbyter

Hier met IE9 ook geen probleem onder vista

Wat is er toch aan de hand met dit forum?

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 26-04-2011, 21:17 (4751 dagen geleden) @ Ed van der Weele †

Hallo Ed,

Die is voor mij nieuw. Ikzelf gebruikt IE8 en op andere plaatsen IE6 en herken deze problemen niet.
Een paar weken geleden zijn er serverproblemen bij mijn provider geweest maar die zijn opgelost.

Als deze problemen aan blijven houden, hoor ik dat graag. Tevens zou ik dan graag ook de tijdstippen dat dit probleem zich voordoet willen weten.

Paul
Forumbeheer

Wat is er toch aan de hand met dit forum?

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 26-04-2011, 22:17 (4751 dagen geleden) @ Forumbeheer

Ik heb nog wat in de database-settings aangepast wat de trage response op kan lossen.

Bij aanhoudende klachten graag een melding, liefst met een tijdstip erbij.

Paul
Forumbeheer

Wat is er toch aan de hand met dit forum?

door Ed van der Weele † @, Zeist, 27-04-2011, 17:00 (4750 dagen geleden) @ Forumbeheer
Gewijzigd door Ed van der Weele †, 27-04-2011, 17:51

Gisteravond gebeurde het dus op het tijdstip dat ik die twee berichten postte, 19:17 en 19:33. Maar het komt vaker voor. Ook nu, rond 18:30, duurde het meer dan 10 seconden om van het ene naar het andere bericht te switchen.

Met het merk browser of besturingssysteem zoals werd geopperd heeft het niet te maken, want dan zouden dezelfde problemen zich voordoen bij andere forums. Met NFOR en CO ondervind ik die problemen nooit, terwijl Paul daar zelf wél over klaagt.

Misschien is de oorzaak van de trage verbindingen wel gelegen in het feit dat de servers van NFOR en CO in Nederland staan en de server van het Transistorforum in Denemarken (dat ben ik intussen even nagegaan). Als op enig tijdstip van de dag de verbinding naar of in Denemarken fors is bezet, zal het langer duren voordat een bericht is overgehaald.

Ik heb nog wat in de database-settings aangepast wat de trage response op kan lossen.

Hm, dat lijkt mij wat prematuur. Zelf zou ik eerst hebben geprobeerd het verschijnsel te reproduceren of af te wachten, dan de oorzaak op te sporen, alvorens modificaties aan te brengen. Maar gelukkig ben ik geen forum- of websitebeheerder. En van klachten van netwerkgebruikers heb ik na mijn pensionering al helemaal geen last meer :-)

Bij aanhoudende klachten graag een melding, liefst met een tijdstip erbij.

Bij deze. Als ik meer informatie tegenkom laat ik het hier wel weten.

EDIT:
En voor alle volledigheid: Besturingsysteem Windows XP Professional, webbrowser Firefox 4.0, internetprovider XS4ALL, ADSL 434kB/sec download / 98kB/sec upload.

P.S. Het is nu 19:50 uur. En wéér duurt het erg lang voordat de verbinding tot stand is gekomen

Wat is er toch aan de hand met dit forum?

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 27-04-2011, 20:42 (4750 dagen geleden) @ Ed van der Weele †

Gisteravond gebeurde het dus op het tijdstip dat ik die twee berichten postte, 19:17 en 19:33. Maar het komt vaker voor. Ook nu, rond 18:30, duurde het meer dan 10 seconden om van het ene naar het andere bericht te switchen.

Met het merk browser of besturingssysteem zoals werd geopperd heeft het niet te maken, want dan zouden dezelfde problemen zich voordoen bij andere forums. Met NFOR en CO ondervind ik die problemen nooit, terwijl Paul daar zelf wél over klaagt.

Misschien is de oorzaak van de trage verbindingen wel gelegen in het feit dat de servers van NFOR en CO in Nederland staan en de server van het Transistorforum in Denemarken (dat ben ik intussen even nagegaan). Als op enig tijdstip van de dag de verbinding naar of in Denemarken fors is bezet, zal het langer duren voordat een bericht is overgehaald.

Dit klopt en zou ermee te maken kunnen hebben ware het niet dat ik in dat geval meer klachten van gebruikers zou krijgen.

Ik heb nog wat in de database-settings aangepast wat de trage response op kan lossen.


Hm, dat lijkt mij wat prematuur. Zelf zou ik eerst hebben geprobeerd het verschijnsel te reproduceren of af te wachten, dan de oorzaak op te sporen, alvorens modificaties aan te brengen. Maar gelukkig ben ik geen forum- of websitebeheerder. En van klachten van netwerkgebruikers heb ik na mijn pensionering al helemaal geen last meer :-)

Zo prematuur was dit niet aangezien ik weet wat er zoal in de software wordt aangepast. Jouw eerdere melding van "sinds de laatste twee weken" zette mij wel aan het denken en heb de laatste wijziging terug gedraaid.

Paul
Forumbeheer

Wat is er toch aan de hand met dit forum?

door Ed van der Weele † @, Zeist, 27-04-2011, 20:47 (4750 dagen geleden) @ Forumbeheer

Zo prematuur was dit niet aangezien ik weet wat er zoal in de software wordt aangepast. Jouw eerdere melding van "sinds de laatste twee weken" zette mij wel aan het denken en heb de laatste wijziging terug gedraaid.

Het probleem doet zich echter nu (22:47) nog steeds voor.

Wat is er toch aan de hand met dit forum?

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 27-04-2011, 20:55 (4750 dagen geleden) @ Ed van der Weele †

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar mogelijk kan een modem reboot aan jouw kant het probleem oplossen.

Ik heb hier nu een download van 200KB/sec en een upload van 100KB/sec lopen en nog komen de forumschermen binnen enkele seconden op mijn scherm.

Paul
Forumbeheer

Wat is er toch aan de hand met dit forum?

door Ed van der Weele † @, Zeist, 28-04-2011, 10:16 (4750 dagen geleden) @ Forumbeheer

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar mogelijk kan een modem reboot aan jouw kant het probleem oplossen.

Mijn modem wordt enkele malen per dag gereboot als ik mijn pc opnieuw aanzet. Alles zit achter 1 hoofdschakelaar.
Als het aan mijn verbinding c.q. modem zou liggen zou ik ook problemen ondervinden met andere websites. En dat is niet het geval.

Ik heb hier nu een download van 200KB/sec en een upload van 100KB/sec lopen en nog komen de forumschermen binnen enkele seconden op mijn scherm.

Zojuist om 12:00 uur een screenshot gemaakt van het oproepen van de indexpagina van het forum:

[image]

Bij het pingen naar www.philipsradios.nl*) krijg ik alleen time-outs, hoewel dat nog niet veel zegt. Pingen naar de server kan geblokkeerd zijn door de provider.

*) DNS werkt daarbij wel, want ik krijg direct het IP-address te zien.

Wat is er toch aan de hand met dit forum?

door Ed van der Weele † @, Zeist, 28-04-2011, 11:35 (4749 dagen geleden) @ Ed van der Weele †

Heel opmerkelijk is dat "Tips & Trucs", wat toch onder hetzelfde domein draait, wél heel snel wordt geladen.

[image]

Wat is er toch aan de hand met dit forum?

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 28-04-2011, 13:32 (4749 dagen geleden) @ Ed van der Weele †

Vooralsnog tast ik volledig in het duister en is dit probleem voor mij ook niet reproduceerbaar.

Mede omdat jij kwablijkelijk de enige bent die een (zeer) trage performance ervaart, denk ik dat jij de oorzaak toch lokaal moet zoeken.

Paul
Forumbeheer

Wat is er toch aan de hand met dit forum?

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 27-04-2011, 09:28 (4751 dagen geleden) @ Ed van der Weele †

Bij mij (direct achter een provider, niet achter een proxy) laadt het forum binnen enkele seconden.

geen problemen

door Pieter Vos @, 27-04-2011, 12:27 (4750 dagen geleden) @ Ed van der Weele †
Gewijzigd door Pieter Vos, 27-04-2011, 12:29

Bij mij geen problemen. Forum pagina's komen steeds vlot in beeld.:-)
Gewoon op de computer thuis via een ADSL internet verbinding (Tele2).
Ik gebruik Linux Ubuntu 10.04 en Firefox 3 browser.

mvg, Pieter.

geen problemen

door françois, 27-04-2011, 12:39 (4750 dagen geleden) @ Pieter Vos

Bij mij ook geen problemen .

Problemen? Geen last van.

door Ben Koehorst @, Maartensdijk, 27-04-2011, 12:39 (4750 dagen geleden) @ Ed van der Weele †

Ik gebruik IE8 onder Windows XP. Werkt al tijden feilloos, ook met deze site. Ook de compatibiliteitsweergave functioneert vlot en goed. Het kan m.i. haast niet anders dan dat eventuele zorgen het gevolg zijn van lokale problemen.

--
M.v.g
Ben

Wat is er toch aan de hand met dit forum?

door Marc Scheerders @, 27-04-2011, 20:40 (4750 dagen geleden) @ Ed van der Weele †

Soms reageert het forum inderdaad traag. Time outs heb ik nog niet gezien.

Statistiek van daarnet:

[image]

Laden van index.php duurt 9,55s.

Op firefox 4 met Firebug 1.7.0

Wat is er toch aan de hand met dit forum?

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 27-04-2011, 20:51 (4750 dagen geleden) @ Marc Scheerders

Hallo Marc,

10 seconden is wat anders dan 2 minuten of meer (time out) hoewel ik die 10 seconden nog aan de lange kant vind.
Een zaak om in de gaten te blijven houden.

Paul
Forumbeheer

Wat is er toch aan de hand met dit forum?

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 28-04-2011, 11:13 (4749 dagen geleden) @ Marc Scheerders

Marc,

Ik heb dezelfde test hier ook eens uitgevoerd en kom tot maximaal 632ms voor het openen van de site.
Laat het 1 seconde zijn. Dit strookt met mijn beleving van de forumsnelheid.

Paul
Forumbeheer

Wat is er toch aan de hand met dit forum?

door Marc Scheerders @, 28-04-2011, 11:39 (4749 dagen geleden) @ Forumbeheer

Paul,

ja +-1s is ook mijn normale ervaring (daarnet 932ms).

Soms duurt het dus langer, zij het dat time-outs en tijden van 2 min bij mij niet voorkomen

groetjes,
Marc.

Wat is er toch aan de hand met dit forum?

door snameroc @, Etten Leur, 28-04-2011, 21:20 (4749 dagen geleden) @ Marc Scheerders

Nu had ik toch ook tot 3 treads opepen achter elkaar dat het meer dan 10 seconden duurt voordat hij komt.
Dus waarschijlijk toch ergens een bug nu om 23.20
het is de eerste keer dat ik het merk dus maar incidenteel.

Wat is er toch aan de hand met dit forum?

door kris ⌂ @, Gent, België, 28-04-2011, 23:12 (4749 dagen geleden) @ snameroc

Alhoewel het forum sinds ergens vorige week terug normaal loopt, wil ik er toch op wijzen dat het gedurende verscheidene weken daarvoor tergend traag liep. Ed, je was echt niet de enige die er last van had.:-)

groeten

Kris

Wat is er toch aan de hand met dit forum?

door Ed van der Weele † @, Zeist, 28-04-2011, 23:38 (4749 dagen geleden) @ kris
Gewijzigd door Ed van der Weele †, 28-04-2011, 23:44

Alhoewel het forum sinds ergens vorige week terug normaal loopt, wil ik er toch op wijzen dat het gedurende verscheidene weken daarvoor tergend traag liep. Ed, je was echt niet de enige die er last van had.:-)

Kris, je schrijft in de verleden tijd. Het verschijnsel van de trage verbinding doet zich echter nog steeds voor, maar is wel héél wispelturig. De ene keer duurt het 10 à 20 seconden, bij het volgende scherm enkele milliseconden om daarna weer een pauze van 1 minuut in te lassen. Erg merkwaardig.

Edit: En zo lang duurde het zojuist om het bovenstaande te posten: 1 minuut en 6 seconden.

[image]

Wat is er toch aan de hand met dit forum?

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 29-04-2011, 09:06 (4749 dagen geleden) @ Ed van der Weele †

Ik ga wederom in conclaaf met mijn provider.

Paul
Forumbeheer

Wat is er toch aan de hand met dit forum?

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 29-04-2011, 21:35 (4748 dagen geleden) @ Forumbeheer

Ik heb vandaag een uur lang in een live-chat met de servicedesk van mijn provider gezeten en naar mate de chat langer duurde raakte men toch wel doordrongen van het feit dat er iets niet in orde moet zijn.

Later op de dag liep ik zelf tegen het fenomeen aan dat het zeer lang duurde voordat de startpagina van het forum opende en heb er direct een 'brandmail' achteraan gestuurd, onder verwijzing naar de live-chat eerder vandaag.

Eén ding weet ik zeker. Het ligt niet aan de forumsoftware. Dit is een storing op een (of meer) server(s) bij mijn provider en lijkt (zoals eerder gezegd) verdacht veel op de storingen van 3 á 4 weken geleden.

Ik kan hier helaas niets aan veranderen en hooguit de druk richting provider blijven opvoeren.

Paul
Forumbeheer

Wat is er toch aan de hand met dit forum?

door Ed van der Weele † @, Zeist, 30-04-2011, 17:48 (4747 dagen geleden) @ Forumbeheer

Ik heb vandaag een uur lang in een live-chat met de servicedesk van mijn provider gezeten en naar mate de chat langer duurde raakte men toch wel doordrongen van het feit dat er iets niet in orde moet zijn.

Later op de dag liep ik zelf tegen het fenomeen aan dat het zeer lang duurde voordat de startpagina van het forum opende en heb er direct een 'brandmail' achteraan gestuurd, onder verwijzing naar de live-chat eerder vandaag.

Goed dat je het nu zelf hebt geconstateerd. Dat is altijd aansprekender dan het van iemand anders te moeten horen. De honderden klachten over apparaten met de vermelding "hij doet ut nie" waaraan vervolgens geen afwijkingen werden geconstateerd verdwenen bij mij ook meestal in de bak 'gebruikersfout'. Pas bij tweemaal dezelfde klacht over hetzelfde apparaat vond ik het noodzakelijk om telefonisch meer inlichtingen over die klacht te verkrijgen.

Eén ding weet ik zeker. Het ligt niet aan de forumsoftware.

Zeg nooit nooit en zeg niet dat je iets zeker weet. Voordat je weer een keer "nooit" of "zeker" kan zeggen word je erop afgestraft :-) :-P
Na 45 jaar ervaring ben ik een héél klein beetje voorzichtiger geworden met zulk soort uitspraken.

Dit is een storing op een (of meer) server(s) bij mijn provider en lijkt (zoals eerder gezegd) verdacht veel op de storingen van 3 á 4 weken geleden.

Dat vermoedde ik al. De storingen van 3 à 4 weken staan me niet helemaal voor de geest, maar dat er iets mankeerde aan de serververbinding leek me overduidelijk.

Ik kan hier helaas niets aan veranderen en hooguit de druk richting provider blijven opvoeren.

:)

Wat is er toch aan de hand met dit forum?

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 02-05-2011, 14:36 (4745 dagen geleden) @ Ed van der Weele †

Het lek is boven water. Er is een probleem met hun SQL-server waar nu aan gewerkt wordt dit op gelost te krijgen.

Paul
Forumbeheer

powered by my little forum