voeding PHILIPS 7104 051 0028 1 (Toestel of techniek)

door Janwa @, Lommel[3920], 08-03-2022, 18:43 (780 dagen geleden)

toestel is 50 jaar oud en het werkt volgens mij nu wel, maar ik hed er graag een schema en of een handleiding van gevonden.
de voeding heeft 5 presets voor "spanning" , die afzonderlijk elk met een 10-toerenpotmetertje aan frontpaneel in te stellen zijn. de stroom is in 5 stappen stroombegrensd : nl 50-100-250-500 en 1000mA, de einde-schaal is automatisch ingesteld op die waarde.

Wat ik beetje raar vind is dat ik geen "Voltmeting" heb op deze voeding, of zit er een mogelijkheid om via externe connector de A-meter om te schakelen naar V-meter.

op frontpaneel staat dit niet.
graag meer info van mensen die een idem toestel in het museum hebben liggen.
[image][image][image]

--
jan

voeding PHILIPS 7104 051 0028 1

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 08-03-2022, 18:51 (780 dagen geleden) @ Janwa

Schema's zijn er nooit van gepubliceerd, het is een toestel door Philips Hasselt gebouwd voor gebruik in de eigen fabriek. Ik vrees dat het een kwestie van 'zelf optekenen' wordt en dat zou wel erg interessant kunnen zijn, het is een uitgebreid apparaat. Mogelijk specifiek voor gebruik in een bepaalde opstelling.

voeding PHILIPS 7104 051 0028 1

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 08-03-2022, 20:14 (780 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Wat de documentatie betreft zou je natuurlijk nog kunnen proberen bij het Philips Concern Archief (PCA) of bij het Museum voor Historische Philipsproducten.

Dat er geen spanningsmeting opzit is gezien de presets opzich wel logisch. Mogelijk ging het om gebruik in een testopstelling waarbij de stroomopname van de geteste samenstellingen (onderdelen, modules, apparaten, halffabrikaten) moest worden gecontroleerd.

voeding PHILIPS 7104 051 0028 1

door loek @, Exloo (Drenthe), 11-03-2022, 15:10 (777 dagen geleden) @ Janwa

Hallo Jan,

Op onderstaande site staan zeer veel schema's van Philips meetapparatuur.

https://www.schematheek.eu

Die van jou staat daar niet bij maar mij is het verschillende keren gelukt om een schema te krijgen na het versturen van een E-mail. Meestal krijg je een reactie van Toine en hij heeft een netwerk van oude Philips medewerkers. Als ze een schema hebben dan is het niet gratis

Met vriendelijke groet,

Loek

powered by my little forum