Jamo sub E 65UB (Toestel of techniek)

door Bartm @, 14-03-2022, 14:05 (774 dagen geleden)

Hallo , een vraagje

Hoe sluit ik die Jamo sub aan op een klassieke versterker , zonder een sub uitgang .
Het betreft een Marantz versterker PM 7200 , luidsprekeruitgangen A en B
Daarop zou ik vier B&W luidsprekers aansluiten , de VM 1 ( 100watt )en de sub .
Een vast signaal lijkt mij het best , ik kan het volume van de sub apart achteraan regelen .

Groetjes Bart[image]

Jamo sub E 65UB

door Peter1952 @, Almere, 14-03-2022, 14:28 (774 dagen geleden) @ Bartm

Als je versterker een uitgang heeft voor een voorversterker (meestal een in/uitgang waar een doorverbinding op zit) kun je hem daar op aansluiten, Het volume regelt dan mee met de andere luidsprekers.
En anders via een verzwakker op de luidspreker uitgangen. Dat kan alleen als de luidspreker uitgangen een gemeenschappelijke massa hebben. Die verzwakkers zijn wel te koop.

Groeten,
Peter

Jamo sub E 65UB

door Bartm @, 14-03-2022, 17:22 (774 dagen geleden) @ Peter1952

Hoi Peter , een foto van de ingangen van de Marantz .

Groet Bart[image]

Jamo sub E 65UB

door Peter1952 @, Almere, 14-03-2022, 18:27 (774 dagen geleden) @ Bartm
Gewijzigd door Peter1952, 14-03-2022, 18:28

Beste Bart, ik zie geen voorversterker uit/eindversterker in aansluitingen, dus dat gaat niet.
Misschien wel processor in/out die je kunt gebruiken, maar ik kan niet zien of dat achter de volumeregelaar zit.
Je kunt het daarop wel proberen. De doorverbinding moet echter blijven zitten. Nu zie ik op de subwoofer wel een ingang en een uitgang zitten, dan kun je de uitgang van de versterker (processor in) met de ingang van de subwoofer en de ingang van de versterker (processor out) met de uitgang van de subwoofer verbinden. Als het niet werkt ingang en uitgang omwisselen.
Je kunt ook twee tulpsteker kabeltjes gebruiken en die via twee t-connectors (connector met één contra en twee tukpstekers) op de subwoofer ingang aansluiten.

Als dat allemaal niet wil dan zal het via de luidspreker uitgang moeten.

Groeten,
Peter

Jamo sub E 65UB

door Bartm @, 21-03-2022, 10:04 (767 dagen geleden) @ Peter1952

Hallo ,

Terug wat tijd gehad , en uw oplossing is correct , gebruik de processor in/ out van de Marantz , en verbinden met de in/out van de sub . De klank is geweldig !

Hartelijk dank voor uw meedenken . Groetjes Bart

powered by my little forum