Wat is hier aan de hand? (Computertechniek)

door soundman2 @, Wouw, 15-03-2022, 23:15 (773 dagen geleden)
Gewijzigd door soundman2, 15-03-2022, 23:17

Ik zocht een liedje op het www en meestal staat youtube voorop.
Vanavond werden vrijwel alle aanbiedingen gedaan door ok.ru.
Daar ben ik niet blij mee.

[image]

Wat is hier aan de hand?

door Roland L ⌂ @, Born, 15-03-2022, 23:47 (773 dagen geleden) @ soundman2

Ik heb ook even gegoogeld naar “Boney M” en daar kwam geen enkel russisch resultaat uit. Heb je wellicht eerder naar informatie over Rusland gezocht? Google bepaalt de resultaten van jouw zoekopdrachten mede op basis van eerdere zoekopdrachten en bezochte pagina’s omdat zij denken dat jij dat dan interessant vindt.

Enerzijds leidt dat gedrag (van Google dus) tot resultaten die jou hoogstwaarschijnlijk interesseren en goed bij jou passen, anderzijds blijf je ook wel verstoten van andere, mogelijk ook relevante, informatie.

Ik zou me geen zorgen maken over deze zoekresultaten ( tenzij je Kasperski anti virus gebruikt ;-)

Wat is hier aan de hand?

door radiowizzard3 † @, Blerick, 16-03-2022, 08:40 (773 dagen geleden) @ soundman2

Hallo Henk

Zelfs met Duckduckgo krijg ik ongeveer hetzelfde resultaat.80% komt uit rusland.
Was voorheen nooit.Duckduckgo gebruikt geen
cookies of trackers

Theo
[image]

--
Real radios have motors.

Wat is hier aan de hand?

door soundman2 @, Wouw, 16-03-2022, 10:43 (773 dagen geleden) @ radiowizzard3 †

Ik gebruik al tijden Duckduckgo.
Cookies staan uit en worden na elke sessie gewist.Als ik een keer Youtube nodig heb, moet ik steeds de cookievoorwaarden uit zetten, maar dat doe ik trouw.
Echt russische sites heb ik niet bezocht, maar wel e.e.a. gelezen over Oekraïne.

Wat is hier aan de hand?

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 16-03-2022, 11:15 (773 dagen geleden) @ soundman2

Duckduckgo onthoud geen surfgedrag, dus daar kan het niet aan liggen. Wel hebben ze aangekondigd dat ze Russische staatsmedia lager in de zoekresultaten zetten. Mogelijk schoot dat in het verkeerde keelgat bij een stel hackers, die nu hebben gezorgd dat andere Russische media juist hoger in het algoritme komen?

Wat is hier aan de hand?

door Roland L ⌂ @, Born, 17-03-2022, 00:03 (772 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Inderdaad, met duckduckgo heb ik ook veel russische resultaten als ik naar boney m zoek (zou het iets met rasputin te maken hebben ;-) ) Bij zoeken naar bijv Queen komt dit minder voor. Ik heb verder geen idee waar dit vandaan komt.

Wat is hier aan de hand?

door soundman2 @, Wouw, 17-03-2022, 08:19 (772 dagen geleden) @ Roland L

Dat verband had ik nog niet gelegd.Ik vind Ik wilde iets testen en Boney M was het eerste wat me te binnen schiet......

powered by my little forum