PDF bewerken, samenstellen, knippen, etc. (Computertechniek)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 04-07-2011, 21:28 (4682 dagen geleden)

Eigenlijk zegt de kop het al... Welke software gebruiken jullie (degenen die zelf documentatie scannen of scans bewerken of bundelen) om daar nette PDF'jes van te maken? Liefst ook software die in staat is om iets te enthousiast samengevoegde documenten weer op te splitsen.

PDF bewerken, samenstellen, knippen, etc.

door Paul Brouwer @, Haarlem, 04-07-2011, 22:24 (4682 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Hallo Maarten,

Ikzelf gebruik hiervoor Adobe Acrobat Professional en in sommige gevallen wil CutePDF ook wel eens handig zijn.

Groeten,
Paul

--
[image]

PDF bewerken, samenstellen, knippen, etc.

door Arjan Havelaar @, 04-07-2011, 22:53 (4682 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Hallo Maarten,

Infix is ook een erg mooi programma om PDF's mee te editen.

Met vriendelijke groet,

Arjan

PDF bewerken, samenstellen, knippen, etc.

door Ed van der Weele † @, Zeist, 05-07-2011, 02:09 (4682 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Gewijzigd door Ed van der Weele †, 05-07-2011, 02:32

Voor het meeste werk voldoet Adobe Acrobat prima. Ik heb een heel oude versie 5.0 maar ik heb nog geen reden gevonden om naar een nieuwere versie uit te kijken.

Verder is het ook nog mogelijk om met Photoshop (heel toevallig ook Adobe :-) ) een PDF-document in losse pagina's te verdelen.

Om een PDF samen te stellen uit een grote hoeveelheid gescande JPG of PNG documenten gebruik ik meestal doPDF omdat dit flexibeler werkt dan Acrobat 5.0

PDF bewerken, samenstellen, knippen, etc.

door petrus bitbyter @, Rotterdam, 06-07-2011, 10:23 (4680 dagen geleden) @ Maarten Bakker

LibreOffice is volgens mijn informatie ook in staat (onbeveiligde) .PDF documenten te bewerken. Heb dit nog niet kunnen controleren maar ben wel benieuwd. Om .PDFs te msken gebruik ik nu PrimoPdf maar dat is heel beperkt.

petrus bitbyter

PDF bewerken, samenstellen, knippen, etc.

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 06-07-2011, 23:29 (4680 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Hartelijk dank voor alle reacties tot nu toe!

Ik ken wel ergens iemand met een gepirate Acrobat, maar wilde daar nog niet teveel mee gaan experimenteren omdat die natuurlijk ongeschikt is voor documenten die ergens op het internet belanden. Aanschaffen is gezien de prijzen die Adobe rekent ook niet aan de orde.

Alle andere programma'tjes ga ik absoluut uitproberen, dat ziet er allemaal wel veelbelovend uit. Dat Libreoffice ook PDF bewerkt wist ik nog niet, ik weet alleen dat ik de functie om documenten in PDF op te slaan niet gebruik omdat printen via PDFCreator een beter resultaat gaf.

powered by my little forum