USB op HF transceiver? (Algemeen)

door Patrick2 @, Wilrijk (B), 28-02-2023, 13:02 (422 dagen geleden)

Ik heb een enorme meevaller gehad door voor een spotprijs op een gloednieuwe, in de ongeopende doos YEASU FT710 te stuiten van een "silent key" die het toestel de week tevoren gekocht had en niet meer de kans heeft gekregen om het zelfs maar uit de doos te halen.
Een "once in a lifetime" gelegenheid die ik niet heb laten liggen, temeer omdat je op dit toestel een extra beeldscherm kan aan aansluiten. Mijn ogen gaan stilaan wat achteruit en dit is een geweldig hulpmiddel.

[image]

Het toestel heeft twee USB aansluitingen: eentje met een stekker als van een printer en een "normale". Maar waar gebruik je dat voor? Ik heb de drivers voor Windows 10 maar verder geen idee waar je dat voor gebruikt.
Enige opheldering zou zeer welkom zijn...

Groeten, ON5RG, Patrick

USB op HF transceiver?

door Armand @, België, 28-02-2023, 15:53 (422 dagen geleden) @ Patrick2

Patrick, dit staat in de handleiding:

USB
Connecting to a computer from this jack with a
commercially available USB cable allows remote
control by CAT commands from a computer. The
jack can also be used for input and output of audio
signals and transmitter control. A USB driver is re-
quired for remote control from a computer. Down-
load the driver from the Yaesu website (http://www.
yaesu.com).
USB Jack
Connect a USB A type keyboard or mouse. They
can be used to select items on the screen or to en-
ter characters.

Files zijn hier te vinden :
https://www.yaesu.com/indexVS.cfm?cmd=DisplayProducts&ProdCatID=102&encProdID=615ADFEAB5E...

Groeten, Armand

USB op HF transceiver?

door Hugo Sneyers ⌂ @, Tongeren, België, 28-02-2023, 16:32 (422 dagen geleden) @ Patrick2

Hallo Patrick … ik ken dit toestel niet maar ik kan bij mijn FT991 bv via die poort de frequentie automatisch laten aansturen bij satelliet qso’s in verband met de dopplershift.

73 …. Hugo

USB op HF transceiver?

door Patrick2 @, Wilrijk (B), 28-02-2023, 17:42 (422 dagen geleden) @ Hugo Sneyers

Armand en Hugo, vriendelijk dank voor de reactie. Ziet er interessant uit, ik ga op zoek...

powered by my little forum