MPEG2 decoders (Algemeen)

door soundman2 @, Wouw, 28-04-2023, 17:56 (336 dagen geleden)

Ziggo is een tijd geleden overgegaan naar digitale uitzendingen in MPEG4. Het maakt de oude decoders en ook video's bijv. die niet meer dan MPEG2 aan kunnen waardeloos, of zijn ze nog leuk voor andere experimenten.

MPEG2 decoders

door henk vdb @, Breda, 28-04-2023, 20:01 (336 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door henk vdb, 28-04-2023, 20:49

Ik heb ook nog een Samsung DCB-B270R staan, als ik mij niet vergis een van de eerste decoders die Ziggo onder de gebruikers verspreidde. Alleen nog te gebruiken als je een geschikte modulator hebt, liefst multiplex zodat je meerdere signalen over je coax kan sturen. Deze apparaten zijn nogal aan de prijs dus misschien zoeken naar een "gebruikt" exemplaar, maar of dat prijstechnisch nog interessant is is de vraag.

Ik denk dat het volgende voorbeeld zoiets kan:

[image]

[image]

Als iemand iets betaalbaarders weet: ik ben benieuwd!:-|

Edit: de vraag is dan wel weer hoe een dergelijk apparaat omgaat met DHCP op de HDMI aansluitingen. Ik heb twee DVDO's (VP30 en VP50) die alleen werken met DHCP-loze HDMI signalen...wat weer te omzeilen is door er een chinese HDMI-splitter voor te zetten. Maar dan wordt het een complex geheel. De meeste consumenten apparaten geven een DHCP op de HDMI-uitgang.

MPEG2 decoders

door focus103 @, Zaandam, 28-04-2023, 22:00 (336 dagen geleden) @ soundman2

Volgens mij kan je ze nog als radio ontvanger van ongecodeerde stations op de kabel gebruiken.

MPEG2 decoders

door ruudam @, Utrecht, 28-04-2023, 23:07 (336 dagen geleden) @ focus103

Klopt, maar ik denk ook gecodeerde stations maar dan moet er natuurlijk wel een kaartje in.
Het nadeel is dat er geen tulp uitgang op zit, alleen scart.

MPEG2 decoders

door Goldline @, Oranjedorp, 29-04-2023, 20:51 (335 dagen geleden) @ ruudam

De oudere Humax Ziggo decoders hebben wel tulp audio uit.
Genoeg te vinden bij de kringloop onder de 10€.
De Samsung decoders hadden wel veel problemen.

--
Cees PA1DBA

MPEG2 decoders

door Onno-I @, 30-04-2023, 22:39 (334 dagen geleden) @ ruudam

SCART bevat de audio en video signalen die je nodig hebt.
Je kunt een verloopsnoer maken of een verloopstekker gebruiken.

MPEG2 decoders

door soundman2 @, Wouw, 30-04-2023, 23:50 (334 dagen geleden) @ Onno-I

Welke uitgang ook, ziggo zend uit in MPEG4 en dat kunnen de MPEG2 decoders niet decoderen. Ik heb ze omgeruild voor exemplaren die wel MPEG4 (en vaak allebei) hebben.

MPEG2 decoders

door ruudam @, Utrecht, 01-05-2023, 18:34 (333 dagen geleden) @ soundman2

Ik heb een Humax die alleen HD TV accepteert.
Helaas worden sommige zenders nog in SD weergegeven, vroeger deed die Humax het daarop wel, en later opeens niet meer. Ziggo rotzooit wat aan, en zegt gewoon dat de tuner niet meer wordt ondersteund.

MPEG2 decoders

door Goldline @, Oranjedorp, 01-05-2023, 22:36 (333 dagen geleden) @ ruudam

Ook niet meer op radio ontvangst ?

--
Cees PA1DBA

MPEG2 decoders

door ruudam @, Utrecht, 02-05-2023, 21:09 (332 dagen geleden) @ Goldline

Radio geeft hij alle zenders perfect weer.
Maar hij zegt dat hij 0 TV zenders ziet, maar alle HD zenders zijn wel gewoon ontvangbaar. Daar gaat het dus al mis. Gelukkig zijn verweg de meeste zenders in HD en is tie dus nog wel goed bruikbaar, zit ook audio tulp uit op.

powered by my little forum