welke commodore kabel is dit ? (Algemeen)

door ffeilers @, Breda, 29-04-2023, 21:14 (356 dagen geleden)

Van deze kabel die op de userport van de commodore 64 (en wellicht ook andere commodore s) weet ik niet wat de functie is.
Iemand die de kabel herkent en weet waarvoor hij bedoelt is ?
Commodore 64, commodore 16, commodore vic , commodore ??

mvg
Frans

[image]
[image]

welke commodore kabel is dit ?

door henk vdb @, Breda, 30-04-2023, 21:55 (355 dagen geleden) @ ffeilers
Gewijzigd door henk vdb, 30-04-2023, 21:59

Vreemdsoortig kastje waar die din connector aanzit. Kan het open om te zien wat er in zit? Zijn er nog meer aansluitingen aanwezig?

Het kan een diagnosekabel zijn, een softwaredongle (ja, die hadden ze ook al in die tijd, om software te beveiligen tegen ongelimiteerd copieren en verspreiden) of een IEC serial bus (Commodore) naar parallel of andersom of.... van alles.

Lijkt me niet van Commodore zelf maar third party made.

welke commodore kabel is dit ?

door ffeilers @, Breda, 04-05-2023, 11:34 (351 dagen geleden) @ henk vdb

Vreemdsoortig kastje waar die din connector aanzit. Kan het open om te zien wat er in zit? Zijn er nog meer aansluitingen aanwezig?

Het kan een diagnosekabel zijn, een softwaredongle (ja, die hadden ze ook al in die tijd, om software te beveiligen tegen ongelimiteerd copieren en verspreiden) of een IEC serial bus (Commodore) naar parallel of andersom of.... van alles.

Lijkt me niet van Commodore zelf maar third party made.

Het kasje kan idd open, ben nu niet in de gelegenheid , maar zal foto plaatsen zodra dat kan.

welke commodore kabel is dit ?

door ffeilers @, Breda, 05-05-2023, 17:33 (350 dagen geleden) @ henk vdb

Vreemdsoortig kastje waar die din connector aanzit. Kan het open om te zien wat er in zit? Zijn er nog meer aansluitingen aanwezig?

Het kan een diagnosekabel zijn, een softwaredongle (ja, die hadden ze ook al in die tijd, om software te beveiligen tegen ongelimiteerd copieren en verspreiden) of een IEC serial bus (Commodore) naar parallel of andersom of.... van alles.

Lijkt me niet van Commodore zelf maar third party made.

bijgaand de foto s
het "kastje" lijkt mij een doorverbinding te zijn
blijft de vraag waarvoor de kabel nu bedoeld was
de platte connector is zeker voor aansluiting op een commodore port

[image]
[image]
[image]
[image]

welke commodore kabel is dit ?

door P. de Koning @, Castricum, 05-05-2023, 14:17 (350 dagen geleden) @ ffeilers

Frans,

Ik heb in mijn jonge jaren een 128D gehad.
Hiebij gebruikte ik een relaismodule, uitgevoerd met 6 reedrelais, waarmee ik mijn diaprojectoren aanstuurde. De relaismodule was aangesloten met de door jouw getoonde kabel.
Mogelijk zit deze module nog ergens bij jouw overname?

Hopelijk heb je wat aan deze info,


Met vriendelijke groet,

Peter de Koning

--
Ik heb elke dag Koningsdag

welke commodore kabel is dit ?

door ffeilers @, Breda, 05-05-2023, 19:32 (350 dagen geleden) @ P. de Koning

Frans,

Ik heb in mijn jonge jaren een 128D gehad.
Hiebij gebruikte ik een relaismodule, uitgevoerd met 6 reedrelais, waarmee ik mijn diaprojectoren aanstuurde. De relaismodule was aangesloten met de door jouw getoonde kabel.
Mogelijk zit deze module nog ergens bij jouw overname?

Hopelijk heb je wat aan deze info,


Met vriendelijke groet,

Peter de Koning

Hoi Peter,
Nee, ik heb niet meer dan de getoonde kabel, ik heb in de draad ook de open gewerkte versie laten zien.

mvg
Frans

powered by my little forum