Schema gevraagd (Algemeen)

door Hans van Kampen @, Voorhout, 01-05-2023, 16:13 (359 dagen geleden)

van afgebeelde PHILIPS 9 TC 2100 tv, radio cassette combi en het gaat mij om de snarenloop van de radio die los ligt met ergens in toestel gevonden los katrol wieltje en haarspeld veer.

[image]
Gaat om zo’n toestel (Foto Marcels tv museum)

Heb dit nicotinegeval (zie eerdere topic) weer brandschoon en ben hem in elkaar aan het zetten.

Op onderstaande foto ligt van de radio de snaar er af (ook al voor het démonteren) met los wieltje en ook gevonden een soort veer maar ik kom er niet uit bij in elkaar zetten. Een PHILIPS schema met snarenloop zou welkom zijn, meest kom ik er zelf wel uit maar is nu een complex geval.

Ook bij schema free downloads loop ik vast.

[image]

Dank alvast.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Schema gevraagd

door Jac Janssen @, Eindhoven, 01-05-2023, 16:16 (359 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Schema gevraagd

door Hans van Kampen @, Voorhout, 01-05-2023, 17:08 (359 dagen geleden) @ Jac Janssen

Die had ik ook gezien Jac maar ik zie nergens een knop om te downloaden en wel allemaal aanklikbare reclame rotzooi er omheen:-(

Overigens heb ik de plaats van het wieltje gevonden en de snarenloop voor elkaar alleen kan ik de functie van dat haarspeldveertje totaal niet thuis brengen.

[image]

--
Hans van Kampen

Schema gevraagd

door Jac Janssen @, Eindhoven, 01-05-2023, 17:39 (359 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Stuur me maar even een emailtje Hans, dan mail ik hem naar je toe.

Groetjes ,Jac

Schema gevraagd

door Hans van Kampen @, Voorhout, 01-05-2023, 19:29 (359 dagen geleden) @ Jac Janssen

Dank je Jan, doe ik.

--
Hans van Kampen

Schema gevraagd

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 01-05-2023, 22:56 (359 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Hans, Je bent wel in een hele slechte bui laatste dagen,
Gaat wel goed met je?

Ga eens met je muis op deze tekst staan en klik dan eens LINKER muisknop?
Komt er een getal te staan en dat tik je in lege kader.

Onder dat kader staat een tekst iets in de trant van "Download 9TC2100"
Nu kan dat zomaar zijn als je getal goed over getikt hebt dat het allemaal gaat werken.

[image]

Schema gevraagd

door Hans van Kampen @, Voorhout, 02-05-2023, 09:23 (359 dagen geleden) @ Maurice

Nou Maurice, wat zeg je me nou, slechte bui??

Op Erik zijn topic reagerend op het buizenforum dat zijn tv 10 buizen heeft i.p.v. 9 wat een beetje belerend over kwam en alhier enkele dagen geleden ''klagend'' over een vieze nicotinebak.

Inderdaad is het gelukt zoals je schreef schema te downloaden, mijn rechteroog was gisteren gelaserd en was niet bij de les geloof ik. De hinderlijke reclame die er over heen kwam kon ik wegklikken zag ik en klikte zoals je omschreef op het nummer en toen kwam het schema on opvallend stond die onder in de taakbalk als PDF file, was me ook even niet opgevallen.

Ik had een uitgebreidere doc verwacht want vind deze met maar 3 bladen wat summier. De snarenloop en plaats van het wieltje heb ik zelf al ontdekt alleen kan ik de positie en functie van het rare veertje niet thuis brengen wat boven in het linker rode cirkeltje staat maar ga nog even zoeken daar naar.

;-)

Hans[image]

--
Hans van Kampen

Schema gevraagd

door Jac Janssen @, Eindhoven, 02-05-2023, 09:45 (359 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Hans,

Je kunt er ook de TC2 documentatie downloaden, dat is van het chassis.

Jac

Schema gevraagd

door Hans van Kampen @, Voorhout, 02-05-2023, 11:37 (359 dagen geleden) @ Jac Janssen

Dank je Jac alleen is TC 2 niet aanklikbaar en het nummer waar Maurice naar verwees wel maar wat betreft de snarenloop van het radiot'je en het veertje ben ik er uit.

;-)
Hans

[image]

--
Hans van Kampen

Schema gevraagd

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 02-05-2023, 12:36 (359 dagen geleden) @ Hans van Kampen

TC2 als die erop staat is een aparte download, dus niet die onderste niet aanklikbare. Je moet dan TC2 in het zoekvakje opgeven.

Het is een site die best goed werkt als je hem eenmaal doorhebt.

Alleen de advertenties zijn verradelijk... Dat is trouwens een algemeen probleem, ook op rmorg laatst ook nog iemand die daar last van had. Op een gegeven moment worden advertenties slechte reclame voor de site waar ze opstaan. Vooral omdat Google zo Goochem is om er downloadgerelateerde advertenties bij te zetten.

Schema gevraagd

door Hans van Kampen @, Voorhout, 02-05-2023, 12:48 (359 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Helemaal Top Maarten:) Volledige schema is binnen. Inderdaad niet het typenummer invullen 9 TC 2100 maar TC2 in het zoekveld.

Dank voor de tip.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Schema gevraagd

door Hans van Kampen @, Voorhout, 02-05-2023, 09:36 (359 dagen geleden) @ Maurice

Ga je verder kijken en inzoomen dan wordt plaats veertje duidelijk. Meestal wordt een afstemkoord met een spiraalveertje op spanning gehouden maar dit zit wel apart in elkaar.

We gaan freubelen.

[image]

--
Hans van Kampen

Schema gevraagd

door henk vdb @, Breda, 02-05-2023, 17:22 (358 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Die had ik ook gezien Jac maar ik zie nergens een knop om te downloaden en wel allemaal aanklikbare reclame rotzooi er omheen:-(

Misschien is Pi-hole iets voor je. Ik gebruik het al jaren en heb geen last van googel ads op mijn thuisnetwerk (dus ook niet op smartfoon) als ik thuis op internet bezig ben.

[image]

Schema gevraagd

door Hans van Kampen @, Voorhout, 02-05-2023, 17:31 (358 dagen geleden) @ henk vdb

Ga ik proberen Henk, dank je.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Schema gevraagd

door eric-radio @, Arnhem, 03-05-2023, 13:30 (357 dagen geleden) @ Hans van Kampen

zo ongeveer?


[image]


[image]

--
(Who is General Failure, and why is he reading my hard-disk?)

Schema gevraagd

door Hans van Kampen @, Voorhout, 03-05-2023, 18:08 (357 dagen geleden) @ eric-radio

Klopt helemaal Eric, veertje zit inmiddels zo dankzij info uit doc die ik heb ontvangen dankzij Maarten, Maurice en Jac.

Ongelofelijk hoe weinig (liever gezegd helemaal geen) rek er zo in dat veertje zit die het afstemkoordje op spanning moet houden.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

powered by my little forum