CANON FAX-L250 (Computertechniek)

door soundman2 @, Wouw, 05-10-2011, 09:23 (4590 dagen geleden)

Wie heeft er verstand van faxapparaten? Het gaat over een CANON FAX-L250
Mijn fax geeft plotseling alleen nog maar zwarte pagina's.
Ik weet niet of het laserlicht zichtbaar is, maar ik zie niets als ik er een wit stukje papier voor houd. Het spiegelwieltje roteert wel.
Van het stuur ic voor de laser heb ik een datasheet, maar daarmee kom ik er niet uit.
Een nieuwe scanunit is even duur als een nieuwe fax, maar faxen worden steeds minder gebruikt, dus is dat eigenlijk geen optie.

Soundman2

CANON FAX-L250

door radiowizzard, 05-10-2011, 11:08 (4589 dagen geleden) @ soundman2

Hallo
Een laserfax schrijft met de laser,waar de laserstraal geweest is wordt er toner aangetrokken.Je laser werkt dus prima,als hij niet zou werken werd het papier blanco.
Het probleem is waarschijnlijk de aarding van de drum in de cartridge.Deze zit waarschijnlijk in de aandrijfas van de drum in de cartridge,deze moet ergens door middel van een contactveer contact maken met het metalen frame.

groeten
Theo

CANON FAX-L250

door m.janssen, 05-10-2011, 16:02 (4589 dagen geleden) @ radiowizzard

Er lopen ook geïsoleerde draden bij wat rollen. Hierop komt dan een hoogspanning te staan die een rol oplaat, weer kan wissen, een draad die een rubberen transportband oplaat en weer wist. Wanneer een van deze draden gebroken is, dan wordt er ergens niks geladen en dan wordt de kopie niet overgezet.
Ook kan het zijn dat b.v. een hoogspanningsvoedinkje niet meer werkt.
(erg simpel verteld hoe een laserprinter werkt) ;-)

powered by my little forum