TivoliCD (Toestel of techniek)

door soundman2 @, Wouw, 13-12-2012, 08:25 (4162 dagen geleden) @ RR1957
Gewijzigd door soundman2, 13-12-2012, 09:14

Gevoeliger afstellen is onzin. Het is de fabrikanten er alles aan gelegen om een plaat goed af te tasten. Toch heeft het ene merk er meer last mee dan een ander. Ik heb het zelfs meegemaakt met Philips na reparatie. De speler was rotsvast, totdat hij stuk ging. Ik heb toen het complete loopwerk vervangen en het is nooit meer de oude geweest. Uit een tweede goedwerkende speler heb ik het loopwerk geleend en daarmee was alles weer perfect. Het nieuwe loopwerk in de leen cd-speler wilde ook niet. Dat was voor mij het bewijs dat niet alle loopwerken even goed zijn. De huidige spelers zijn ook vrijwel allemaal auto adjust en de potmeters voor tracking, tracking offset, focus etc zijn helemaal niet meer aanwezig.
Zelf heb ik nog een CD207 van Philips, dan zijn we echt wel een paar jaar terug, en die "eet" gewoon alle CD's zonder mankeren.
Je zegt dat er met gecopieerde CD's geen problemen zijn. Het lijkt mij het eenvoudigst, dat je de weigerachtige CD's copieert. Een kwestie van enkele euro's, beter dan het vage afstellen van een speler door iemand ie er wellicht niet eens verstand van heeft. (anders had hij geweten dat de meeste cd-spelers auto adjust zijn).
Overigens is het raadzaam, om copieën altijd op de laagste snelheid te branden. Een copie heeft geen kuiltjes, zoals een echte CD, maar doffe plekjes ten gevolge van het branden. Hoe sneller het brandproces, hoe minder de kwaliteit van de vlekjes en dus ook de leeskwaliteit.
Het is toch al geen kleinigheid om iets te branden wat spiegelt.

Van de Tivoli weet ik niet of die nog wel instellingen heeft, maar heel vaak zit daar toch weer een loopwerk in van SONY bijv. De laatste generaties is nog maar weinig aan in te stellen.

Soundman2


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum