Schema Garrard SP20 is aan de schematheek toegevoegd. (Toestel of techniek)

door verbeek @, Zutphen, 21-04-2010, 19:11 (5137 dagen geleden) @ Ed van der Weele †

Het geluid klinkt echt zoals een transistorversterker klinkt: arm aan klank.


Ik ben toch heel tevreden over de klank van mijn transistorversterker :-) (Geen Garrard)

Ed, dat is inderdaad een schot voor open doel. Waar ik naar refereerde was een herinnering naar eind zestiger jaren, waar thuis een transistor grammofoon stond (het merk weet ik niet meer) waar een allerbelabberst geluid uit kwam. Geluid uit de deksel.
Elektrisch heb ik er verder niet naar gekeken, en het kan inderdaad zomaar zijn dat met andere elco's het een stuk beter klinkt.

@ Henk, bedankt voor de info. T.z.t. zal ik de versterker helemaal nalopen en het schema opnieuw tekenen. Kijken of de bouw dan wel klopt, in vergelijking met andere versterkers uit die tijd.

@ de anderen: Deze grammofoon stond een paar maanden geleden bij de plaatselijke kringloop, compleet met de gebruiksaanwijzing. Ik kon de verleiding niet weerstaan en staat nu thuis.
Om ook anderen een plezier te doen heb ik het schema + gebruiksaanwijzing gescand en aan de schematheek aangeboden. Niemand heeft er om gevraagd.


Met vriendelijke groet,

DHR Paul Verbeek uit Winterswijk ;-)


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum