Electronische regelaar voor gelijkstroomdynamo 6V (Gezocht)

door Ben Koehorst @, Maartensdijk, 07-06-2010, 23:08 (5080 dagen geleden) @ Armand

Armand,

Als ik me goed herinner staat de codering LD/REF 160/6/xxxxx o.a. voor een 6 Volt dynamo met een nominaal vermogen van 160 Watt. Interpreteer nominaal vermogen in dit geval als duurvermogen. Het kortstondig toegestane maximaal te leveren vermogen ligt 50% hoger. Dat vermogen wordt hier begrensd door de regelaar. RS/TAA staat voor een tweekern opbouwregelaar. Zo'n tweekern is i.h.a. voorzien van 1 of meer laadstroomvoerende windingen om de kern van de spanningsregelkern. Je kunt dat zelf controleren door even naar de wikkelingen op de beide kernen te kijken. Als er stroombegrenzing is toegepast dan zie je op beide kernen windingen van zowel dun als van dik draad. Zie de figuur. De hierin genoemde RS/TB-regelaar is gelijksoortig.

[image]

Als je zelf een regelsysteem wilt ontwikkelen dan kun je dus waarschijnlijk niet volstaan met een eenvoudig spanningsbegrenzing. Maar waarom zou je hier elektronica willen toepassen? Dat is toch doodzonde van die mooie kever? Zo'n auto behoor je m.i. origineel te houden. Als ik jou was zou ik me in verbinding stellen met de plaatselijke BOSCH-dienst. Mogelijk kan men je regelaar daar repareren. En mocht dat redelijkerwijs niet mogelijk zijn dan is er echt nog wel een passende regelaar op de kop te tikken.

--
M.v.g
Ben


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum