Varco (Toestel of techniek)

door soundman2 @, Wouw, 22-01-2009, 11:40 (5544 dagen geleden) @ gerardbinkhorst
Gewijzigd door soundman2, 22-01-2009, 11:42

Wat is er verkeerd aan om een in de soep gedraaide varco met een draaibank te repareren. In de fabriek is een varco ook gemaakt met een draaibank, het is immers mechanisch. Als het niet meer te krijgen is, is namaken vand e kapotte delen al dan niet met een draaibank de enige optie. Ik heb het zelf meermalen gedaan.

Aangaande het andere over je huidige varco, als de afmetingen dezelfde zijn kan het niet anders dan dat de capaciteiten ook dezelfde moeten zijn. Tel eens aantal platen. Als er te veel is kan je ze uithalen enne ja afregelen en bedoel ik wel goed afregelen is niet voor iedereen weggelegd maar moet met de bestaande trimmer en spoel inductie altijd binnen de grenzen af te regelen zijn.
Wat zou de verklaring van jouw moeten zijn dat de eventuele max en min van de varco anders zouden zijn terwijl de uitwendige mechanishce afmetingen dezelfde zijn.

MvG

Helaas weet je dus niet wat een draaibank is. Het enige dat vervaardigd zou kunnen worden op de draaibank is de centrale as, met daarin de diverse groeven.
De plaatjes worden normaal gesproken uit een grote plaat gestansd. De behuizing, die vaak van aluminium is, kan gemaakt zijn van een samenstel van plaatjes die boven, onder en zijkanten vormen, dan wel één stuk aluminium. Dat laatste is dan meestal aluminium spuitgietwerk. Een andere mogelijk is om de behuizing te frezen uit een blok aluminium, maar dat is een tijdrovend en kostbaar precisiewerk. Hier heb je dus zo'n voorbeeld, waarbij jou materialen en gereedschapskennis kennelijk erg tekort schiet.

Verder hoef je mij niet te vertellen hoe een varco aan te passen, ik weet precies hoe zo'n ding werkt.
Je leest echter niet goed, want in mijn eerste vraag gaf ik aan dat het exemplaar in mijn bezit er sterk op lijkt.
Het kan best zijn dat er evenveel platen inzitten, maar als de onderlinge afstand iets anders is, dan is de capaciteit ook anders.
Ik vraag dus wederom om de specificaties van de originele condensator. Je weet het of je weet het niet, in het laatste geval is een bijdrage dus niet zinvol, maar dat geldt niet alleen voor jou.

Overigens heb ik in mijn vorige bijdrage een explicite vraag gesteld. Daarop kreeg ik geen antwoord.
Beantwoord die vraag eens.
Daarna zal ik beslissen of discussieren met jou wel enige zin heeft.

Henk Roovers


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum