Varco (Toestel of techniek)

door soundman2 @, Wouw, 22-01-2009, 13:01 (5544 dagen geleden) @ gerardbinkhorst

Die draaibank geld voor de bijdragen in de eerdere draad. Lees effe goed meneer Soundman.
Enne klompen bespreken wij hier niet en over de specificaties van je ori varco kan je uitrekenen middels je afstemschaal, eventuele pad cap en paralel trimmer cap.
Ik raad je aan om hetzelfde te doen met je varco die nu erin zit, die niet klopt dus, en kijkt je wat dan de verschillen zijn. Dan kan je eventueel mechanisch of elektrisch wat aanpassen en uitrekenen tot dat het wel klopt. Dat noem je probleem analyse.

MvG

Over probleem analyse gesproken....
Het hele traject van uitrekenen aanpassen etc is allang uitgevoerd. De radio werkt weer naar behoren. Met jou valt echter weinigs zinnings te bepraten. Ik vraag alleen maar om specificaties. Meer niet. Je kunt er van alles bij verzinnen,maar specificaties die heb je niet.
Het gaat er ook niet om of ik ergens wel of geen verstand van heb.
Je mag mij eens duidelijk uitleggen hoe ik twee voorwerpen kan vergelijken, waarvan ik er maar één in mijn bezit heb.
Het voorwerp dat ik bezit past electrisch gezien niet in een bestaande schakeling. Ik heb precies uitgezocht hoe dat komt en ik heb de schakeling zodanig aangepast dat het werkt. Ik wil alleen gegevens over de originele condensator om te verifiëren, of de aanpassingen nodig waren vanwege een afwijkende condensator of door andere oorzaken. Ik wil daarover geen boom opzetten, omdat dat oeverloze discussie oplevert. Bovendien worden vragen aan jou consequent niet beantwoord.

Als ik nu zeg dat ik de discussie met jou stop, dan wordt het weer te heet onder de voeten etc en begin je zelfs over klompen.

Het beste is hier dus een slotje door modje


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum