Maislamp (Toestel of techniek)

door soundman2 @, Wouw, 25-09-2017, 07:50 (2565 dagen geleden) @ kris
Gewijzigd door soundman2, 25-09-2017, 08:05

Gelukkig is dit het beste bewijs van overkil aan idioote doorgeslagen milieu freeks
waar we door geterroriseerd worden.

Bak aan chemische zooi die na enkele maanden gebruik waardeloos en TEVENS niet meer recyclebaar is de ovens in gaan.


Ik zie dat wat anders,
Het bewijst vooral dat je moet opletten met goedkope spullen, of dat nu een gloeilamp is of een ledlamp.. ik vind het ook goedkoop de schuld zomaar op de groenen af te schuiven..

groeten

Kris

Buiten dat ik vind dat de groenen soms meer op een een maffiabende lijken, is de led verlichting niet gekomen omdat zij de industrie daartoe verplichtten. Sinds de tijd dat er blauwe leds tegen een geschikte prijs konden worden geproduceerd, lag de weg open voor iedere willekeurige kleur led en dus ook wit. De ontwikkeling van witte led's gaat nog volop verder en ze zullen vermoedelijk nog zuiniger worden en nog meer licht geven in de toekomst. Het is voor de fabrikanten een groot voordeel om veel licht en weinig warmte te kunnen bewerkstelligen. Veel produkten die eerst niet fatsoenlijk konden worden gemaakt zien nu het levenslicht.
Wellicht zijn we het vergeten, maar de eerste grote videoschermen ware uiterst kostbaar, vanwege de gebruikte techniek (fluorescentiebuisjes, Jumbotron Sony) en gebruikten soms wel 50 to 100 KVA. Er moest altijd een flinke generator aan gekoppeld worden. Een groot deel van de energie werd kennelijk omgezet in warmte, want de huidige ledschermen presteren met minder energie veel beter voor wat betreft de lichtopbrengst. Zelfs had je in het begin bij de setjes rood-groen-blauw nog twee blauwe leds nodig, tegenwoordig nog maar een.
Het maakt grote ledschermen veel goedkoper en het energievebruik is gekelderd.Ze worden tegenwoordig breed toegepast. Op al die ontwikkelingen hebben de groenen maar weinig bijgedragen. Zonder dwang uit Europa op sommige produktieprocessen, waren de leds er toch wel gekomen. De mensheid heeft er tegenwoordig behoefte aan.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum