bewegend kristal (Algemeen)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 21-04-2020, 20:32 (1476 dagen geleden) @ Roland Huisman
Gewijzigd door Maarten Bakker, 21-04-2020, 20:35

Kijk nu alleen naar de suffe productie van die mondkapjes. Hoe afhankelijk zijn we geworden?
Zelfs het oer-Hollandse Philips dat beademingsapparatuur maakt zit met twee
vestigingen in de US. Hier breekt de pleuris uit en we zitten met de handen in het haar.

Ik weet niet of Philips ooit zelf beademingsapparatuur heeft gemaakt. Wel weet ik dat ze nauwelijks eigen vestigingen en in eerste instantie waarschijnlijk niet eens productie in de VS hadden.

Voor het consumentenspul hebben ze op enig moment Magnavox opgekocht (zonder de bedrijfscultuur bij het grofvuil te zetten) en voor medisch spul hebben ze HP gekocht (inclusief corruptieschandalen, ik denk nog steeds dat dat een belangrijke reden is dat Philips heeft besloten Licht (of was het Woox, ik ben de tijdlijn even kwijt) in de etalage te zetten in plaats van Medical - Medical was op het cruciale moment te weinig waard). Ik geloof dat er ook wordt ingekocht of samengewerkt met Respironics maar hou me daar niet aan vast.

Philips in de VS is naar mijn bescheiden mening eigenlijk al sins ze Magnavox kochten een cluster... (hoofdpijn, of iets minder nets).

Ik hoop dat deze crisis een hoop inzicht zal gaan brengen en dat mensen hier
weer eens wat meer met de handen gaan doen. De ellende begint al dat ouders hun
kinderen een tablet in de handen schuiven om ze rustig te houden.
Waar is de tijd van boomhutten bouwen en buitenspelen gebleven?
Nee tegenwoordig zijn ze bang voor vieze vingertjes... :-(

Dus wat dat aan gaat is het mooi dat je de techniek van het kristal weer inzichtelijk maakt.

Daar sluit ik me integraal bij aan!


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum