bewegend kristal (Algemeen)

door loek @, Exloo (Drenthe), 22-04-2020, 15:40 (1475 dagen geleden) @ Marotick

Hallo Jack,

Over jou vraag over bewaren van Glas, zijn al veel reacties geweest.
Maar over dat bewaren maar dan in een iets andere zin daar ben ik nog wel mee bezig.

Zoals je op de foto's kan zien hangt de kristallen ring tussen gouden draden. Deze draden zitten dan weer vast op het kristal met opgedampte gouden vlakken.

Dat lijkt mij erg kwetsbaar voor schokken. Ik was bij het uitlenen van dit kristal door het Communicatie museum al bang voor schade tijdens het transport. Alles is toen gelukkig goed gegaan.

Voor mij is de kwetsbaarheid geen reden om een dergelijk apparaat dan maar thuis te laten of bijvoorbeeld in een depot waar dan verder niemand dit apparaat live kan zien.

Maar dat wil niet zeggen dat ik er alles aan wil doen om schade te voorkomen.

Het is me nog niet duidelijk wat nu de meest veiligste manier zou zijn om een dergelijk kwetsbaar apparaat te vervoeren.

Het kristal zelf staat op een voet en is dus afzonderlijk te vervoeren. De rest van het apparaat is niet kritisch voor mechanische schokken.

Zelf dacht ik aan een kistje waar het kristal weer in een ruimte zit die via veren vast zit in dat kistje. Natuurlijk zal ik dit apparaat altijd op een stoel , in veiligheidsriemen, vervoeren. Maar ook dan zijn de bewegingen bij eventueel hard remmen nog heftig.

Ik ben er nog niet uit.

Als iemand ideeën heeft dan hou ik me aanbevolen.
Met vriendelijke groet,

Loek


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum