waarom werkt deze schakeling met TA7642 niet goed (Toestel of techniek)

door Gerard in Zeist ⌂ @, Zeist, 26-08-2020, 19:41 (1338 dagen geleden) @ Paul van der Mast
Gewijzigd door Gerard in Zeist, 26-08-2020, 19:43

Die 9 volt voeding lijkt me erg hoog, maar of dat de oorzaak kan zijn?
Graag een tip hoe ik deze leuke chip (opvolger van de MK484) beter kan laten werken.

Deze chip hoort te werken op een veel lagere spanning, 1,3 of 1,4V, met een belastingsweerstand van ongeveer 1k. Als je hem voedt uit een hogere spanning via een serieweerstand, zoals jij doet, dan gaat die hele weerstand als AVC weerstand werken. Op dia 7 en 8 van deze diaserie staat hoe de AVC spanning gevormd wordt door de spanningsval over de belastingsweerstand.
Je moet dus een vaste spanning van 1,3V hebben, betje onafhankelijk van de afgenomen stroom, en dat doe je met de "diode drive" op dia 24. In het schema van de Paeansonic op p23 zie je dat ze het poweron-indicatie-ledje heel slim hebben geschakeld als diode drive voor de tuner. En op dia 31 hoe ik dat zelf gebouwd heb in mijn L'AmiGo project. (En het leuke ontwerpje op p15 heb ik inmiddels ook al draaien...)

Volgens mij moet je dus bij Rp een weerstand van 1k toevoegen aan de kant van de tuner, en op het knooppunt twee 1N4007 in serie in geleidingsrichting naar massa.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum