Geluid Pioneer TX-7100 (Algemeen)

door Gerard in Zeist ⌂ @, Zeist, 02-02-2021, 13:40 (1198 dagen geleden) @ JVR

Het punaiseversterkertje dat ik liet zien heb ik zelf in elkaar geknutseld van een module van AliExpress, de PAM8403, die ongeveer 40ct kost. Het “bouwen” komt neer op draadjes eraan solderen en in een doosje maken, in mijn geval een punaisedoosje. De voeding is bij mij een USB telefoonoplader. Ik heb al gezegd, solderen moet je even onder de knie krijgen, maar dit is echt geen rocket science. En als je het lastig vind om punaisedoosjes te bewerken, het komt achter je tuner dus je kan hem ook in een leeg hagelslagpak bouwen, waar zelfs mijn kleindochter van 3 een passend gat in kan maken. Al weet ik niet of hagelslag wel bestaat in Mechelen.
(En nou zijn er natuurlijk mensen die vinden dat ik met minderwaardige spullen werk. Beter bestaat altijd, maar de kwaliteit van mijn punaiseversterker is ZEKER beter dan van een 2x EL84 versterker wat hier ook werd aangeraden.)

Wil je het gemonteerd in huis krijgen, kijk dan even bij AliExpress naar versterkers. Maar ik heb ook al eerder gezegd, gemonteerde versterkers zijn te kust en te keur in allerlei variaties te koop. Je kunt ook voor een euro aan een prima versterker komen door even bij de kringloop een setje PC-boxjes te halen en de speakers op het ingebouwde versterkertje aan te sluiten. Ook dit vereist natuurlijk weer het hanteren van schroef-, boor- en soldeergereedschap.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum