Philips CD10 probleem (Toestel of techniek)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 21-03-2011, 23:22 (4802 dagen geleden) @ Willem Roseboom
Gewijzigd door Maarten Bakker, 21-03-2011, 23:55

Philips blijft je verbazen, dat staat 100% vast maar ik blijf hardnekkig proberen er orde in te scheppen en eens zal dat moeten lukken ;-)

Niet dat ik jou niet wil geloven, maar uit welke bron heb je dat het een Sony zou zijn? Ik vermoed toch dat die bron er naast zit, en veel bronnen nemen elkaar zonder meer over. Op circuitsonline.net meldde iemand ook al een keer dat het een Sony moest zijn.

De foto's op deze site tonen weliswaar een paar IC's van Sony, maar alle nummeringen en opschriften roepen "Ik kom uit het huis Marantz".

P.S. De elco's die ik op diezelfde foto's zie zitten zijn naar mijn idee allemaal tantaal, dus niet lek op de manier die ik in gedachten had. Wel kunnen ze kruipstromen gaan vertonen, spetteren en kortsluiten maar dat is niet echt met de haardrogermethode te testen.

P.P.S. Leuk detail op de foto's te zien is het in Dordrecht ontworpen (en mogelijk ook gefabriceerde) loopwerkje.

P.P.P.S. Er zitten bij nader inzien toch een paar gewone elco'tjes op, waarvan een aantal zo te zien in een vermogensschakeling. Het loont zeker om die even te controleren.

@Michiel: Om nou op marktplaats te zeggen dat het "waarschijnlijk een elcoprobleem is" omdat ik elco's als controlepunt noem, vind ik wel een beetje ver gaan. Er kan altijd wat anders aan de hand zijn!


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum