Philips CD10 probleem (Toestel of techniek)

door Willem Roseboom @, Amersfoort, 22-03-2011, 20:49 (4802 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Gewijzigd door Willem Roseboom, 22-03-2011, 20:53

Philips blijft je verbazen, dat staat 100% vast maar ik blijf hardnekkig proberen er orde in te scheppen en eens zal dat moeten lukken ;-)

Niet dat ik jou niet wil geloven, maar uit welke bron heb je dat het een Sony zou zijn? Ik vermoed toch dat die bron er naast zit, en veel bronnen nemen elkaar zonder meer over. Op circuitsonline.net meldde iemand ook al een keer dat het een Sony moest zijn.

Hallo Maarten,

Ik ben zelf niet bij de produktie geweest dus met zekerheid kan ik je niet vertellen dat het een Sony is. Wel heb ik van meerdere mede hobbiesten begrepen dat Philips en Sony een samenwerkingverband hadden bij het ontwikkelen en in produktie nemen van CD-spelers. Zie bijvoorbeeld de Philips CD100 en de Sony CDP101. De zogenaamde digitaale uitgang op een audio apparaat heet vaak SPDIF. Dit staat voor: Sony Philips Digital InterFace. Blijkt toch dat Sony en Philips wel iets met elkaar hadden. Marantz was natuurlijk Philips Japan en die hadden dus zeer nauwe banden met elkaar, maar ook dit heb ik van mede hobbiesten.


@ Michiel, als je mij even een mailtje stuurt dan mail ik je het service manual.

Viendelijke groet,

Willem


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum