Transfo voor Kenwood tuner KT3300D (Algemeen)

door Gaston @, Halle, België, 09-05-2021, 22:50 (1080 dagen geleden) @ Gaston

Hallo,
Voor foto's van het inwendige van deze tuner zie: https://liquidaudio.com.au/kenwood-kt-3300d-tuner-alignment/ Ik zou zelf geen betere kunnen maken. De defecte transfo zit dus in het black-boxje, links boven op foto twee en op foto 7 in het verslagje.
(De nota :"Here’s the potted transformer. This runs HOT, suggesting it is perhaps marginally rated for this application... zegt wel genoeg imho)
'k Heb inmiddels verder gezocht en in de 'rommelbak' nog enkele transfo's gevonden, die wel voor andere doeleinden gepland zijn, ... met secundair twee wikkelingen :
1) CT, met aftakkingen op 2x15v, 2x18v, 2x20v, 2x24v en
2) CT, 2x6v.
Dan nog een transfo'tje uit zo'n universeel stekkervoeding, omschakelbaar op 1.5,3,6,12V ... Met de aftakkingen voor 1.5v en 3v was 2x1.5V met CT te organizeren (!) Ondertussen heb ik ook het schema te pakken en inderdaad, de 2x2.15v is voor de gloeidraad van het display (contacten 1 en 40).
En 'meten is weten' zegt soundman ... de weerstand van de display-gloeidraad is 5 ohm.
Dit is belangrijk om weten : 2x2.15 / 5 = +/- 1Amp. ivm met extra wikkeldraadsectie !
E.e.a. aangesloten ... en er was spijts de 1.5V i.p.v. 2.15v, (zij het niet al te helder) licht in het display.
Verder was wel te zien dat alle andere lichtjes op de toetscommando's reageren zoals het hoort.
Ik denk er dus sterk aan om te opteren voor een (betere)2x18v 40va ringkerntransfo. Daarop zullen dan enkele extra wikkelingen met CT voor de 2.15v allicht te organiseren zijn...
Al bij al een mooi en interessant toestel, een 'project improvement' zeker waard.
Nu eerst passend ringkerntransfo'tje aanschaffen
Wordt vervolgd !
mvg
Gaston - on4gco


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum