Hulp bij voedingsschema (Algemeen)

door buizengek @, 23-11-2021, 19:28 (877 dagen geleden) @ Anton van den Oever

Goedenavond Anton

Sorry voor mijn late reactie

Hartelijk dank voor uw mooie duidelijke uitleg,
Heb nog even gerekend,
Het zouden 2 koeler van 0,2A 2 van 0,1A en 1 van 0,3A zijn
Kom ik op 0,9 A dus 1A is niet overbodig

Wat ik er mee wil koelen, misschien overdreven mar voor de HSP print
heb ik er een die het koelichaam koelt van de eerste 2SK2761 en daar zit een 2e op die
over de andere 2 blaast om de daarop gemonteerde koelers extra te koelen zie foto
[image]


Op de Gloeispanningsprint wil ik de 4 stuks LM317T koelen met 2 oude processorkoelers uit oude pc's met daarop een ventilator zie foto
[image]

De 5e Koeler gebruik ik om de warmte uit de kast te laten zuigen, die komt in de achterwand van de kast.

Misschien allemaal een beetje te veel koeling maar ik hou wel van wat extra koeling.

Nu gestabiliseerd voor deze ventilatoren inderdaad niet perse hoeft, heb ik 3 opties denk ik

Optie 1
Ik gebruik de ringkerntrafo, doe deze gelijkrichten met diodes of diodebrug, maar dan heb ik een te hoog voltage voor de koelers, Hoe breng ik deze het beste omlaag?

Optie 2
Of ik laat de koelers op een lager voltage lopen, dan kan ik de trafo en het aangepaste schema gebruiken.

Optie 3
Ik gebruik een andere trafo om de 12 volt te kunnen maken, b.v. deze van 16 Volt (zie foto)
helaas vind ik geen verder specificaties van deze R-Kern trafo, hij komt uit een JVC radio.

Tja welke optie zal de beste zijn ??

m.v.g Marcel


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum