HP Slate21 audio uitgang heeft kuren... (Computertechniek)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 19-01-2022, 21:36 (838 dagen geleden) @ Patrick2

De oplossing erbij geven is nooit fout! Zelfs als niet exact duidelijk is waarom hij werkt, of als hij op den duur niet zou werken of niet goed is, dan heb je in elk geval een startpunt voor de volgende oplossing.

Zoals ik in mijn andere antwoord schreef, is er nog steeds iets raars aan de hand, maar het is dan ook een heel rare PC waarvan ik tot jouw bericht nog nooit van gehoord had. Een soort tablet die per ongeluk in een bak groei-elixer gevallen is, dus met alle potentiële nukken van een tablet maar niet het voordeel van potentiaalvrij kunnen werken.

Ik denk trouwens niet dat die elco's verkeerd zitten. Als er sprake is van fantoomvoeding (heb je die gemeten?) dan moet de + inderdaad aan de kant van de fantoomvoeding moeten zitten, en dat is zo aan je foto te zien het geval?

Koppel-elco's voor zulke kleine signalen zijn hoe dan ook problematisch. Soms is er niet of nauwelijks sprake van een voorspanning, zodat ze toch al de helft van de tijd omgepoold gebruikt worden en in principe ook na verloop van tijd déformeren. Als er hier inderdaad een fantoomspanning aanwezig is, gaan ze juist wel lang mee omdat ze correct geformeerd blijven.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum