Batterijveer voor Shure microfoon (Algemeen)

door soundman2 @, Wouw, 07-07-2022, 12:06 (652 dagen geleden) @ Frans Hamer
Gewijzigd door soundman2, 07-07-2022, 12:32

Dave en Frans, het is een heel specifiek bladveertje, dus als je geen sloper hebt, is de kans zeer klein dat je een veertje hebt. De microfoon komt nog uit de tijd van Eurocase en dat was in de jaren 80 of 90.
Hier zijn de foto's. Op een heb ik het breukje aangegeven, waardoor de veerkracht weg is. De breuk komt erin als de batterij verwijderd wordt en de pluspool achter de veer blijft haken. Als je dan toch de batterij verwijdert, breekt de veer na een paar keer als die daarna teruggebogen wordt.
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]

De batterij op de foto is wel een 9 volt blokje, maar vergeleken met een merk batterij is deze net een fractie langer, waardoor de batterij moeilijk in het batterijvakje past. Ik heb verschillende andere batterijen gepast en die zijn wel aan de juiste maat.
Helaas hebben niet alle eigenaren gevoel voor mechanica en gebruiken dan extra kract om de batterij te verwijderen.
De huidige importeur was best meegaand, maar na een paar wisselingen in het importeursschap, zijn ook de zeer oude onderdeelvoorraden verloren gegaan.
Misschien SHURE America, dat heb ik nog niet geprobeerd.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum