Batterijveer voor Shure microfoon (Algemeen)

door soundman2 @, Wouw, 08-07-2022, 20:31 (655 dagen geleden) @ ruudam
Gewijzigd door soundman2, 08-07-2022, 20:45

Ik wil niet lullig doen, maar wanneer is de mic voor het laatst gebruikt.
Wat ik weet dat de frequenties die die oude dingen gebruiken zijn ingepikt voor allerlei diensten zoals GSM, DBT enz.

Ergens in de buurt van 180MHz. Het was een van de eerste na de 37,1MHz exemplaren. De frequentie werkt ondanks dat er toch wel het een en ander is bij gekomen, nog uitstekend.
In het bereik van de UHF zijn talloze microfoons slachtoffer geworden van bijv GSM telefonie.....
Uit milieuoogpunt is het natuurlijk best wel vervelend dat je een uitstekend werkend toestel moet weggooien, omdat er een veertje stuk is.
Trouwens zijn ook de moderne microfoons die in de UHF band werken niet altijd storingvrij te gebruiken. Ik heb microfoons in kanaal 41, landelijk bruikbaar, net als destijds K63, maar in het grensgebied van Zuid Nederland zijn ze op sommige plaatsen niet te gebruiken.
De microfoongebruikers is maar een kleine groep met te weinig kapitaal. Als de overheid vindt dat ze een frequentieband nodig heeft voor de verkoop dan kunnen de microfoongebruikers hun spullen gewoon afdanken. Kijk maar eens naar K63. Landelijk vrij gehouden voor draadloze microfoons en op zeker moment zonder enige compensatie verkocht aan de telecomaanbieders.
Ik heb een stuk of acht mic's moeten verschrotten. Ombouw naar een andere frequentie was of niet haalbaar of te kostbaar. Niet voor niets hebben de huidige microfoons een afstembereik over vaak wel meer als 6 TV kanalen (>42MHZ)


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum