transformatie verhouding T. (Toestel of techniek)

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 28-05-2023, 00:49 (307 dagen geleden) @ electron
Gewijzigd door Forumbeheer, 28-05-2023, 00:55

Een interessante meetmethode, die zich kennelijk nog moet bewijzen. Daar lees ik graag meer over, maar aan in toenemende mate heftige antwoorden die niet zuiver op de techniek spelen, heeft niemand iets. Juist een poging om een methode te weerleggen, maakt deze sterker (wetenschappelijk principe).

De weerleggingen tot nu toe vond ik niet onmiddelijk steekhoudend dus ik denk dat het juist belangrijk is om die uiteen te pluizen.

Peter heeft een praktische trafo, waar de methode niet lijkt op te gaan. Dus veronderstel je dat hij de meting fout heeft gedaan omdat hij niet met jouw meting overeenkomt. Zou best kunnen, maar dat moet hij dan maar zeggen.

Soundman en bapaktua hebben een papieren trafo, en berekenen die op de traditionele manier waarvan door de eeuwen heen duidelijk is dat die opgaat. Lijkt me een beetje langs het topic heen te gaan, maar ik zie er op geen enkele manier gezeur in.

Mijn theorie is helaas niet solide genoeg om uit de losse pols te zeggen of en zo ja onder welke voorwaarden jouw rekenmethode opgaat, dus ik wacht de hopelijk beschaafde discussie gespannen af.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum