Philips L4X25T (Henriette) bandschakelaar (Toestel of techniek)

door paulvo @, 11-08-2023, 19:05 (260 dagen geleden) @ Bapaktua

Heel toevallig ben ik momenteel met eenzelfde probleem aan het worstelen, maar dan bij een L4X00T.
Ik voeg hierbij een foto toe, just for the record, van de onderkant van de HF-print. Gewoon ter illustratie.
Verdere verschillen die me het eerst in het oog springen:

  • eindtransistoren: L4X25T = 2 maal OC74 ; L4X00T = 2 maal OC72
  • Mixer : L4X25T = AF116 met OA79 ; L4X00T = OC170 met OA85
  • 1ste IF: L4X25T = AF117 met meter M1 in collectorkring ; L4X00T = OC45 (zonder meter)
  • Verder zijn er ook kleine verschillen op de HF-print rond de schakelaars.


Omdat ik zelf op een MG en LG probleem ben gestuit, heb ik de MG spoel losgesoldeerd.
Iets wat me onmiddellijk opvalt is de verschillende bedrading als je de HF print (bedradingszijde) vergelijkt van L4X00T en L4X25T. Maar hierover zal ik een aparte thread openen, omdat dit te ver wegleidt van de topic hoe de bandschakelaar te reinigen.

Lossolderen (en noteren van de bedrading) van een transformator of trimcondensator is nog wel doenbaar, maar lossolderen van een schakelaar gaat sterk richting monnikenwerk.
Dus misschien moest ik dan ook maar met de HF-print en schakelaars naar buiten en remmenreiniger spuiten... Met een wattenstaafje of zelfs een L-vormig tandenkeuterborsteltje (Interprox) geraak ik niet tussen SK3 en SK4 in.

[image]


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum