Welk model tv? (Toestel of techniek)

door doktordirk @, Noordbeemster, 03-07-2024, 21:26 (66 dagen geleden) @ Maurice

Je hebt helemaal gelijk Maurice.
Tijdje geleden had ik zo'n plat scherm staan wegens een beetje ruimtegebrek op de werkplek.
Maar iedere keer als het videobeeld te veel storing had werd het scherm blauw.
Met het knopje instellingen kwam dan het beeld wel weer terug, maar met allerlei tekst door het beeld.
Dit toestel heeft geen video-aansluiting en sneeuwt gewoon bij geen signaal.
De helderheid bij dit apparaat is nog wel een dingetje, is nauwelijks te regelen.
Bij zwart/wit balken waren de laatste balken nagenoeg zwart, en de eerste eigenlijk te wit.
Was op de scoop ook goed te zien, een klein trapje, dan een stukje vlak en daarna de lijnpuls.
De rgb-regelaars achter op de beeldbuis een stuk teruggeregeld, en toen leek het er een stuk beter op.
Het contrast moet vrij laag staan voor een acceptabel beeld, ook vanaf een dvd.
Helaas staan er in het beschikbare schema heel weinig voltages vermeld, en de enkele oscillogrammen zijn zo klein dat je daar ook weinig aan hebt.
Ik heb tot nu toe nog maar 1 site gevonden waar (waarschijnlijk??) een compleet servicemanual te koop is voor ruim 20 Euro, maar dat is me wat te veel voor een enkel apparaat.
Heb er al eens iets opgehaald, maar de scankwaliteit viel me behoorlijk tegen, vooral als je iets uitvergroot om bv weerstand waardes te ontcijferen.

\Dirk.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum