oude reela transistor radio (Algemeen)

door Paul van der Mast @, Ulvenhout, 20-05-2013, 18:06 (3996 dagen geleden) @ tristan aleksanderek

Het feit dat het een Franse radio is wil niet per e zeggen dat er vooral Franse zenders te horen zijn. Ik denk dat dat komt omdat alleen de Lange Golf werkt, want daar zijn de meeste zenders Frans. Dat kraken, gaat dat altijd maar door, of is dat alleen als je aan de volumeregelaar draait? Probeer eens een stand te vinden waarin hij NIET kraakt, en draai dan voorzichtig aan de zenderzoeker. Door voorzichtig (heel langzaam in- en weer uitdrukkend) op de toetsen voor de verschillende zenderbanden te drukken, lukt het misschien WEL om de Middengolf aan de gang te krijgen. Lukt dat niet dan zou er iets losgeraakt kunnen zijn. Stuur anders een foto op het moment dat je hem - voor zover dat lukt - open hebt geschroefd. Misschien kan ik dan meer zien. Als je een soldeerbout mocht hebben kun je de draadjes die blijven zitten na het 'uitkasten' tijdelijk losmaken.Daarmee kan nooit veel mis gaan hoor, als het stroomdraadjes zijn met isolatie in een felle kleur. Van heel dunne, koperkleurige draadjes moet je afblijven.
Het zijn maar wat ideeën, maar ik denk - als hij überhaupt een beetje speelt - dat hij weer aan de praat moet zijn te krijgen.
Succes,

Paul


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum