Apple en Windows. (Computertechniek)

door RR1957, 30-09-2009, 07:44 (5325 dagen geleden) @ Paul Brouwer
Gewijzigd door RR1957, 30-09-2009, 07:45

Ja, maar dat was deels mijn vraag niet.
Ik vraag om het technische verschil van Mac en Windows.
De gebruiksverschillen weet ik wel en daar ben ik het mee eens.
Dat iemand dan kleinerend over Mac gebruikers doet vind ik niet nodig.
Ik werk met beiden en zoals omschreven.
Als assistent architect en bouwkundig ingenieur werk ik op de zaak met autocad en (hoewel niet noodzakelijk, maar wel leuk) overweeg ik dit ook thuis op de computer te zetten. Maar dan moet ik wel Windows er bij plaatsen op de iMac.
De vraag aan deskundigen is of dat verstandig is.
Wordt de pc langzamer? Ik heb een werkgeheugen van 4 GB. bussnelheid 1,07 GHz.
Opslagcapaciteit 4 GB. Externe harde schijf 1 TB.

Ik vind het flauw om dan maar naar boeken/bladen/internet/enz. te verwijzen.
Dat geldt voor vele onderwerpen op de fora.
Fora zijn er om elkaar te helpen en wetenswaardigheden/kennis te delen.

De vraag blijft dus staan of iemand mij in eenvoudige bewoording kan uitleggen wat het verschil tussen de twee programma's is.
Het beheer heeft aangegeven dat dit onderwerp geen probleem is. Waarvoor dank.
Daar komt nu wel bij: waarom is het wel mogelijk om op 1 pc de twee programma's naast elkaar te hebben.
En is dat dus verstandig om te doen op een iMac, die heel wat minder last heeft van vertragingen dan een Windows pc. Om over storingen en defecten maar niet te spreken. Beide systemen staan hier, en je ergert je blauw aan de traagheid van Windows. En dit terwijl de Mac veel intensiever gebruikt wordt en het geheugen aanzienlijk meer gevuld is. Ik heb de Mac vooral gekocht om mijn fotobestanden en documentatie te beheren en te bewerken. Daarnaast werkt hij ook uitstekend voor het internet.
Zo ook op het werk de Windows ergernissen. Terwijl ontwerpers flierefluitend hun Mac gebruiken.


Vriendelijke groet :-)

René


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum