BSR51. (Gezocht)

door Laurens48711, 17-07-2013, 18:49 (4242 dagen geleden) @ soundman2

Klopt helemaal. Mijn omschrijving "voortrapjes" was ook niet erg handig gekozen natuurlijk, zeker omdat ze alleen de fantoomvoeding stabiliseren.

Er is niks stuk aan mijn versterkers, maar ik zoek voor een nog zelf te bouwen projectje een leuke transistor en omdat ik uiteraard graag iets aparts wil maken en ik dit tegenkwam wil ik mijn geluk eens beproeven en kijken of iemand me er aan kan helpen.

Overigens staat er geen symbooltje van een darlington, maar de BSR51 is dat toch zeker wel, althans volgens de tabellen en de datasheet dus dat is dan weer niet gelukkig gekozen van Philips.

Nogmaals, ik zoek dus alleen een stel van deze darlingtons voor een nog te bouwen projectje en niet uit reparatieoogpunt, anders had ik er wel iets anders in gezet.

Maar toch verbaas je je over hoe vaak een omroep/100 V systeem ongebalanceerd is aangesloten. Tenminste, al de systemen die ik tegenkom zijn stuk voor stuk ongebalanceerd. Niet dat daar iets mis mee is, want grote lengten kabel kom ik er ook niet bij tegen, evenmin gebalanceerde apparatuur die erop aangesloten is.

Voor die enkele keer dat je moet komen voor een storing in de microfoonlijn blijkt het meestal een inmiddels brakke DIN plug te zijn en niet de ongebalanceerdheid.

Zelf maak ik trouwens wel steevast gebalanceerde verbindingen, maar dat is voor de klant wel een stuk duurder.

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks