Philips 22RH406 boxen (Gezocht)

door Tonmeister Henk † @, Leeuwarden, 25-07-2013, 00:15 (4235 dagen geleden) @ Bert V.
Gewijzigd door Tonmeister Henk †, 25-07-2013, 00:16

beiden uit phase kan dus niet; uit phase staan betekent, dat één van de boxen anders is aangesloten dan de andere.
Als beide boxen zogenaamd verkeerd zijn aangesloten, dus de beide min-aansluitingen aan de plus-aansluitingen van de versterker, (en de plus-aansluitingen aan de min-aansluitingen van de versterker), maakt dat niets uit, als beide boxen maar hetzelfde zijn aangesloten!

Bert , hier zul je nog vreemd van opkijken . Ik dacht er vroeger ook zo over . Bij het beluisteren van een van mijn eigen kooropnamen vroeg de ontwerper van mijn huidige speakers of de opname wel in fase was . Aangezien ik altijd dubbel check op evt fase problemen vroeg ik hem wat hij bedoelde . Hij had het toen over absolute fase . Hij bleek inderdaad gelijk te hebben , beide boxen aansluitingen verwisseld . Ik heb later thuis dit met een switchbox nogmaals geprobeerd . Wel een miniem verschil maar toch hoorbaar . Ik ga dit komend weekend nog wel een keer herhalen om m'n geheugen op te frissen , kom er dan nog wel op terug .

Groet , Henk

--
Nuntius Transmittendus !

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks