Philips 22RH406 boxen (Gezocht)

door Bert V. @, Amstelveen, 25-07-2013, 17:07 (4234 dagen geleden) @ Tonmeister Henk †
Gewijzigd door Bert V., 25-07-2013, 17:09

Laat ik voorop stellen dat ik voor iedere uitleg wat betreft dit "fenomeen" open sta, vooralsnog ben ik nog totaal niet overtuigd; zou het niet zo zijn dat men verschil wil horen? ;-)
Stel, je hebt een goede versterker en de luidsprekers zijn in de hier genoemde "absolute" phase geschakeld; nu wordt in de schakeling een of andere correctie opgenomen, (bijv.een toonregel- of filterschakeling), waardoor het signaal in phase omgedraaid wordt, dan zou bij de uitgang het signaal uit phase staan; volgens de hierboven genoemde discussie zouden dan de luidspreker-aansluitingen ook omgedraaid moeten worden, (dus de minnen van de speakers aan de plussen van de versterker enz.)?????
Ik ga hierbij nog steeds uit van 2 enkele, identieke en gelijkwaardige speakers.

Ik ben erg benieuwd welke bevindingen, ervaringen en vooral verklaringen in deze nog loskomen!

Groet

Bert

(Hopelijk wordt deze discussie géén topic-kapen t.o.v. de oorspronkelijke vraagstelling)

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks