Philips f4215 linkerkanaal dood (Toestel of techniek)

door soundman2 @, Wouw, 19-09-2013, 18:19 (4091 dagen geleden) @ michielwesselius

Ik heb inderdaad nog niet zo veel verstand van electronica, maar dat zou ik graag willen leren. Dan moet je ergens beginnen;) De vraag is waar je het beste mee kan beginnen. In mijn woonplaats Rotterdam weet ik wel een goede electronicazaak.

Hoewel buizen helemaal uit de tijd zijn, heeft het soms voordelen daarmee te experimenteren. Ze zijn doorgaans heel wat toleranter tegen fouten van de monteur.
Een toevallige sluiting in een transistoreindtrap is meestal fataal. Bij een buizeneindtrap heb je meestal nog de tijd om de zaak uit te schakelen.
Als je secuur werkt is er uiteraard niets dat je in de weg staat om te experimenteren met transistorapparatuur. De gebruikte voltages zijn doorgaans een heel stuk lager, zodat de kans op een elektrische schok ook veel kleiner is.
Overigens hebben moderne transistortoestellen vaak wel schakelende voedingen. In die voedingen komen wel hoge spanningen voor, die meestal ook nog niet lichtnetgescheiden zijn. Hier moet wel de nodige voorzichtigheid in acht worden genomen.

Soundman2

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks