Philips f4215 linkerkanaal dood (Toestel of techniek)

door soundman2 @, Wouw, 19-09-2013, 19:16 (4091 dagen geleden) @ michielwesselius
Gewijzigd door soundman2, 19-09-2013, 19:27

Zou het probleem ook veroorzaakt kunnen worden door de boxen? een andere versterker die ik nu op de boxen heb aangesloten heeft nu hetzelfde euvel:-( terwijl de boxen zelf gewoon werken.

Het probleem ontstond na het wijzigen van de luidsprekersnoeren. Daar zou ik dan ook de oorzaak zoeken. Ik hoop dat je mijn tip niet in de wind hebt geslagen.
De luidsprekers inclusief de bedrading kun je zonder versterker nog wel even aan de tand voelen. Het enige wat je nodig hebt is een batterijtje. Sluit de twee aansluitpunten van het luidsprekerstekkertje even aan op een batterij (1,5 volt is genoeg). Je moet dan een scherpe klik in de luidspreker horen, zowel bij het aansluiten als bij het los nemen. Als je de klik hoort zit er voorlopig geen sluiting in je bedrading en/of luidsprekers. Als je niets hoort, zit er ergens een sluiting of een onderbreking.
Zijn het fabrieks luidsprekers of heb je zelf wat gebouwd. Als je bijvoorbeeld teveel luidsprekers tegelijk aansluit, dan wordt de versterker overbelast en daardoor kan hij ook defect raken. De meeste versterkers mogen niet minder dan vier ohm belast worden. De F4215 mag met minimaal 8 ohm belast worden.

Soundman2

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks