Spanningszoeker 195 euro (Toestel of techniek)

door soundman2 @, Wouw, 13-02-2014, 19:56 (3944 dagen geleden) @ Tonmeister Henk †
Gewijzigd door soundman2, 13-02-2014, 19:58

Gaan we weer , ik heb jaren terug met een vergelijkbaar apparaatje mogen spelen en het resultaat laat zich weer raden . In mijn geval heette dat een "polechecker" . €195 vind ik echter een zwaar overdreven prijs . Bij Hanze HiFi in Zolle verkoopt men een simpel dingetje dat er uitziet als een spanningszoeker, maar ook werkt, voor €17,50.......
En het maakt bij mij wèl verschil , behalve bij apparatuur met schakelende voedingen heb ik mij laten vertellen .
Maar dit is weer zo'n discutabel ding wat bij een simpel setje niets zal uithalen . De kabels die ik gebruik geven ook niet op elke willekeurige set verbetering .

De keten is en blijft zo sterk als de zwakste schakel . Als je bijv CD spelers gaat vergelijken op de bekende Quad 33/303 combinatie zal je weinig tot geen verschil kùnnen horen omdat deze set qua weergave van vooral het stereo (vooral diepte) plaatje wel erg veel laat liggen .

Ik moet nog ergens een schema hebben van het ding waar ik mee heb gewerkt , kom er tzt wel op terug .

Groet , Henk

Feitelijk hoef je helemaal niet te weten waar de fase of de nul van de wandcontactdoos zit. Het gebeurt wel eens dat een apparaat zoals een versterker bromt en als je de steker omdraait, dat de brom minder wordt of verdwenen is. In elk geval gaat het om een fout in de geluidsapparatuur, of foutieve bedrading uitwendig. Het omdraaien van de netsteker is in elk geval een lapmiddel. Vermindert de storing en ben je er tevreden mee, dan is niet meer nodig dan een merktekentje op de steker, zodat je hem na het een keertje losnemen, weer op dezelfde manier terug kunt steken. Daar heb ik geen spanningszoeker voor nodig en zeker geen van 195 euro...

Soundman2

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks